mandag den 27. marts 2017

Anmeldelse af "Dagbog fra Zombieland" af Klaus Frederiksen


Stjerner: 4/6
Forlag: Forlaget Mellemgaard

Antal sider: 225
Sprog Dansk

Hele verden er blevet invaderet af en zombier. Man skal være skarp for at overleve i denne verden. Noah har overlevet zombie invasionen i et par år men beslutter sig nu for at rejse Danmark rundt. Han vil se med sine egne øjne, hvor galt det står til. Med sig har han sin dagbog, hvor han fortæller om sin vej gennem de danske byer.

Bogen har det, en zombiebog skal have. Den har action, den har spænding og indeholder det klassiske dilemma omkring, hvilke valg mennesker tager, når det gælder liv eller død. Derudover har Klaus Frederiksen forsøgt, at udvikle konceptet omkring zombier ved at lade dem udvikle sig i forskellige stadier. Et ret spændende koncept, som han opbygger med ret fascinerende teorier, der virker ægte og giver vilde kuldegys.

For mig var det desuden også lidt sjovt at det hele foregik i Danmark. På den måde kommer tingene rigtig tæt på, når man flere gange kan genkende de steder og byer, de bevæger sig gennem. Klaus Frederiksen får desuden med beskrivelser af de danske byer også bevist, at han kender meget til den danske historie, hvilket var lidt pudsigt at læse, men også ganske spændende.

Da jeg læste bogen kom jeg lidt til at tænke på Dennis Jürgensens bog "Kadavermarch". Måske fordi det foregår i Danmark og måske også lidt på skrivestilen. Jeg klager ikke. Dennis Jürgensen er trods alt en af mine favorit forfattere.

Så hvis du kan lide at læse bøger om zombier, så synes jeg da helt klart, at du skulle prøve at læse denne bog.

(Bogen er anmeldt for forfatteren. Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne.)

(sponsoreret indlæg)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar