onsdag den 1. februar 2017

Februar 2017 Boglige Begivenheder

Hver måned bliver der udgivet nye bøger og der bliver holdt litterære arrangementer rundt omkring i Danmark. Det kan være svært at holde styr på det hele, men jeg har prøvet at lave en lille oversigt over, hvilke udgivelser og arrangementer jeg synes kunne være spændende at se lidt nærmere på. Hvis i kender til andre spændende udgivelser eller arrangementer, så sig endelig til!

Udgivelser:
7/2 - "Norse Mythology" af Neil Gaiman - Jeg er fuldstændig tosset med den måde Neil Gaiman skriver på og den fantasi han har. I februar udgiver han en bog omkring myter fra den nordiske mytologi. Jeg har altid elsket at læse om nordisk mytologi, så hvor heldig kan man være, når både forfatteren og emnet er nogle af ens favoritter

21/2 - "Three sisters, three queens" af Philippa Gregory - Philippa Gregory er kendt for at skrive historiske bøger om Tudor-slægten i England. Denne fortælling handler om de tre piger Katherine, Margaret og Mary som bliver dronninger af England, Skotland og Frankrig. Jeg synes Englands historie er rigtig spændende. Det gælder især, når det handler om det engelske kongehus eller adel og derfor lyder denne bog jo helt perfekt i mine ører.

Arrangementer:
25-26/2 - Copenhagen Comics - Den sidste weekend i februar bliver et paradis for dem, der elsker at læse tegneserier. Øksnehallen bliver fyldt med boder, der sælger tegneserier, merchandise og som inviterer kunstnere til at forælle om deres værker. Jeg har været med en enkelt gang og jeg var solgt. Jeg glæder mig til at opleve dette endnu engang.

1 kommentar: