søndag den 1. januar 2017

Januar 2017 Boglige Begivenheder

Hver måned bliver der udgivet nye bøger og der bliver holdt litterære arrangementer rundt omkring i Danmark. Det kan være svært at holde styr på det hele, men jeg har prøvet at lave en lille oversigt over, hvilke udgivelser og arrangementer jeg synes kunne være spændende at se lidt nærmere på. Hvis i kender til andre spændende udgivelser eller arrangementer, så sig endelig til!

Udgivelser:
4/1 - "Mischling" af Affinity Konar - To jødiske tvillingepiger ankommer til Auschwitz. De bliver straks placeret hos dr. Josef Mengele som udfører genetiske eksperimenter på mennesker. Tvillingepigerne prøver at holde sammen men pludselig forsvinder den ene. Jeg kan rigtig godt lide at læse historiske fortællinger, så derfor glæder jeg mig til at læse denne bog!

13/1 -"The Graces" af Laure Eve - Familien Grace holder hele byen fanget med mystik og magi. River vil gøre alt for at blive venner med dem, men hvor langt vil hun egentlig gå. Jeg synes det lyder utrolig spændende og jeg overvejer lidt om den ikke skulle læses i januar.

17/1 - "Den usynlige Ivan Isaenko" af Scott Stambach - Efter katastrofen i Tjernobyl bliver flere uhelbredeligt syge børn afleveret på et hospital for alvorligt syge børn. Her ligger Ivan Isaenke, hvis krop er ødelagt mens hans hjerne intet fejler. Han bruger al sin tid på at læse bøger lige indtil den leukæmi ramte pige Polina dukker op. I starten synes Ivan, at hun er rigtig træls men det ændrer sig stille og roligt. Bogen virker til både at indeholde historiske elementer og form for historie, der kan få mit hjerte til at smelte på ingen tid.

Arrangementer:
8/1 - Foredrag med Anders Matthesen på Herning Bibliotek - Anders Matthesen vil fortælle om sin nye bog "Ternet ninja". Selvom jeg måske ikke hører ind under den rigtige målgruppe, så kan jeg alligevel ikke lade være med at være en smule nysgerrig når det gælder denne bog. Jeg har lidt et ønske om, at Anders Matthesen selv ville indtale bogen som lydbog. Jeg tror simpelthen det kunne blive en noget så genial lydbog!

16/1 - TED Talk på Herning Bibliotek - TED Talk har efterhånden været kendt længe. Herning Bibliotek vil i januar vise et par TED Talk oplæg omkring robotter og ledelse, hvorefter publikum bagefter skal debattere emnet. Jeg synes altid det er super spændende at lytte til forskellige TED Talks, og jeg kunne godt se det spændende i at kunne snakke med andre om dem bagefter.

26/1 - Foredrag om Tim Burton på Musikbiblioteket i Odense - Tim Burton har altid fascineret mig. Jeg har altid godt kunne lide hans lidt mærkelige historier, skæve scene og spøjse karakterer. Jeg elsker, at man næsten altid kan genkende hans filmproduktioner og der er noget sjovt ved, at han næsten altid bruger de samme skuespillere i sine film.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar