onsdag den 9. november 2016

Gode tips til Bogforum

Er det din første gang på Bogforum? Der er nogle enkelte tips, der kan gøre din dag på Bogforum bare lidt bedre.


1: Du kommer til at gå, stå og slentre i en uendelighed! Tag for guds skyld nogle sko på, som du går godt i! Når jeg har ømme fødder, har jeg en tendens til at blive rigtig ynkelig og en anelse småsur. Det er jo ikke smart når man er i bogparadis. Så gode sko er et must!

2: Nu når vi allerede snakker om beklædning, så skal du være klar over, at der kommer mange mennesker til Bogforum og vi er alle klemt inde i en kæmpe hal. Det jeg prøver at sige er, at det bliver varmt! Tag lag på lag tøj på, så du kan regulere din temperatur når du sveder eller fryser. Det er jo også træls at skulle slæbe på sin jakke men bare rolig, der er mulighed for at aflevere ting i en garderobe.

3: Man bliver nødt til at have taske med, for det kan være en anelse svært at styre sine bogkøb, når der ved hver stand er gode tilbud. Derfor bliver den her taske også ret tung, så glem alt om at tage skuldertaske med! Man bliver så hurtigt træt i skulderen og ryggen og så bliver man endnu en gang sur og træt (jeg gør ihvertfald). Jeg går selv rundt med min Eastpack taske. Og ja, jeg ligner en lille skolepige med den taske på ryggen, men det vil jeg hellere end jeg midt på dagen må give op på grund af smerter her og der.

4: Tag madpakke med! Ihvertfald vand for det kan hurtigt blive dyrt, hvis du køber det på stedet. Selvfølgelig skal man støtte stedets mad og lignende men det bliver altså for dyrt, hvis du skal være der alle tre dage.

5: Kom i godt tid til de arrangementer og foredrag du vil se! Der kommer rigtig mange mennesker, der også gerne vil se arrangementerne og derfor er der rift om pladserne. Ligeledes kan køerne til signeringer også hurtigt blive lange, så her er det også en fordel at komme i god tid. 

Sidst men ikke mindst, så er mit bedste tip at i bare skal huske at nyde weekenden med alle dens bøger og indhold! Ses vi til Bogforum?

4 kommentarer:

  1. Rigtig gode tips! Jeg var til Bogforum første gang sidste år, og da havde jeg en skuldertaske, hvilket jeg fortrød bittert. En rummelig rygsæk bliver helt sikkert valget på lørdag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror vi alle har været der med enten skoene eller tasken :) jeg havde selv en skuldertaske med første gang. Av!

      Slet
  2. Flere og flere tager også trolleyer med. DET kan jeg godt forstå! :-)
    Men gode råd og vigtige, for det er synd at få oplevelsen ødelagt af ømme fødder eller en skæv skulder.
    Det var i øvrigt hyggeligt at møde dig! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha ja. Mine fødder blev ihvertfald kørt over af et par kufferter. Det var så hyggeligt at se dig! :D

      Slet