mandag den 28. november 2016

Anmeldelse af "Kærlighed på åbent hav" af Samanta Olofsdotter


Stjerner: 2/6
Forlag: 
HarperCollins Nordic
Antal sider: 200
Sprog Dansk

Hertuginde Henrietta skal i år 1849 besøge sin barndomsveninde grevinde Florine efter 10 års adskillelse. Florine var Henriettas første kærlighed og hendes største ønske er, at de kan blive genforenet og leve resten af deres dage sammen. På skibet opdager Henrietta dog at den unge skibsdreng er en kvinde i forklædning og pludselig begynder hendes hjerte at banke for hende.

Jeg blev interesseret i denne bog fordi den virkede til at have et historisk element i sig og fordi den kommer ind på både kvinder og homoseksuelles rettigheder. Det er nogle emner, som jeg synes er rigtig spændende at læse om når det også bliver sat ind i et historisk perspektiv.

Jeg må dog indrømme at jeg blev skuffet. Når jeg læser historien, kan jeg ikke lade være med at føle at nogle af hændelserne er en anelse urealistiske. Der er simpelthen ting, jeg har svært ved at se finde sted i netop den tidsalder.

Bogen er ret kort, hvilket er lidt ærgerligt fordi jeg godt kunne have ønsket mig en større fordybelse i karakterernes følelser. Jeg føler lidt at man kun overfladisk får set karakterernes følelser og derfor bliver de hurtigt en anelse usympatiske og flade i deres tankegang.

Ligeledes føler jeg lidt at hændelserne i bogen virker ret opstillede og føles derfor på en måde utroligt falsk.

Bogen var dog som sådan okay. Jeg hverken hader eller elsker den. Den er blot én historie blandt mange.

(Sponsoreret indlæg)

(Bogen er anmeldt for HarperCollins Nordic. Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar