fredag den 25. november 2016

Anmeldelse af "Hviskende lig" af Dennis Jürgensen


Stjerner: 4/6
Forlag: Forlaget Tellerup

Antal sider: 507
Sprog Dansk

En kvinde bliver pludselig kvalt af en ukendt gerningsmand. Roland Triel bliver sat på sagen men har også andre og mere personlige sager at undersøge. Pludselig bliver Triels nærmeste involveret og det bliver svært at vælge, hvad man må prioritere.

Bogen er på en måde opbygget som en god gammeldags krimi. Derfor flyder historien hurtigt og rammerne er fra starten meget klare.

Gennem historien følger man flere forskellige personer og deres historier,  som på en eller anden måde alle hænger sammen. Jeg synes det skaber en rigtig god og spændende dynamik i fortællingen og gør også, at der hele tiden er opbygget en form for spænding. Hvert kapitel afsluttes med en cliffhanger, så man liiiige får lyst til at læse et kapitel til og så også lige et ekstra kapitel efter det.

Selvom jeg ikke er den store krimilæser, så blev jeg fanget af denne bog. Den har det lidt hurtige tempo, som jeg ofte savner ved krimier. Derudover er Dennis Jürgensen også kendt for sine splatter beskrivelser og dette får han også til en vis grad med i denne bog.

Min konklusion er derfor at bogen er en ægte pageturner på grund af sit hurtige tempo og sine detaljerede beskrivelser. Dennis Jürgensen formår endnu engang med sine ord at skabe en spændende og nervepirrende historie.

(Sponsoreret indlæg)

(Bogen er anmeldt for Forlaget Tellerup. Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne.)

3 kommentarer:

  1. Krimi og splatter er ikke på min top-ti, men måskeeeee, jeg skulle prøve denne her?

    SvarSlet
  2. Dejlig anmeldelse, jeg elsker krimi og gys og har fast tradition med gyseraften-uhygge.

    God weekend og en glædelig julelæsetid ønskes fra Maria med:
    "Giveaways i Danmark" og
    "En verden af kunst".

    SvarSlet
  3. Mere og mere taler for, at jeg snart får begyndt på denne krimi-serie :)

    SvarSlet