mandag den 31. oktober 2016

Novembers Boglige Begivenheder

Hver måned bliver der udgivet nye bøger og der bliver holdt litterære arrangementer rundt omkring i Danmark. Det kan være svært at holde styr på det hele, men jeg har prøvet at lave en lille oversigt over, hvilke udgivelser og arrangementer jeg synes kunne være spændende at se lidt nærmere på. Hvis i kender til andre spændende udgivelser eller arrangementer, så sig endelig til!

Udgivelser:
4/11 - "Cinder" af Marissa Meyer - En meget moderne version af Askepot. Ideen om en science fiction version af historien om Askepot er virkelig speciel og jeg synes det kunne være spændende at se, hvordan historien er blevet opbygget for at kunne passe ind i en fremtids verden.

9/11 - "Hemingway-Citater" af Ernest Hemingway - Bogen indeholder en                         kæmpe samling af citater om alle mulige emner, som Hemingway har udtalt sig om. Den indeholder desuden også en masse billeder fra forfatterens liv. Jeg kan bruge flere timer på at læse citater, så jeg ville elske at have denne bog i min reol, så man engang imellem kunne tage den ud og læse i den.

9/11 - "Bridget Jones' Baby" af Helen Fielding - Jeg absolut ELSKER Brigdet Jones. Jeg har læst bøgerne et par gange og set filmene utallige gange. Jeg elskede den nyeste film og jeg glæder mig så meget til at få lov til at læse bogen og Bridget Jones graviditet!


Arrangementer:
11-13/11 - Bogforum i Bellacentret - Så er det blevet den tid på året, hvor alle bogelskere samler sig i Danmark og deler glæden ved at læse. Der kommer alle slags forfattere og taler, der signeres bøger og der er glædelige gensyn med andre bogbloggere. Nøj, hvor jeg glæder mig!

12-13/11 - Bogsalg på Odense Centralbibliotek - Hvis du ikke kan komme med til Bogforum, så kan du tage til bogsalg i Odense. Man slæber som regel bunker af billige bøger med hjem, når der er bogsalg på biblioteket. Man skal dog være en anelse tålmodig, for det er en ret populær begivenhed.

21/11 - Foredrag med Rikke fra PaperbackcastlesFredericia Bibliotek - Rikke fortæller om det at være bogblogger og om at arbejde ved et stort dansk forlag. En skøn mulighed for at sige hej til sødeste Rikke og høre om alle hendes gode tips til at skrive en blog.


2 kommentarer:

  1. Åh, hvor er du sød at inkludere mit lille Fredericia-projekt. Du er dog det skønneste <3

    SvarSlet
  2. Virkelig fint indlæg, søde Anne! :D

    SvarSlet