torsdag den 6. oktober 2016

Anmeldelse af "Et studie i blod" af Bonnie Macbird


Stjerner: 4/6
Forlag: 
HarperCollins Nordic
Antal sider: 320
Sprog Dansk

Året er 1888 og Sherlock Holmes er faldet tilbage i sit kokainmisbrug. Dr. Watson forsøger at opmuntre ham, men intet kan få ham til at glemme sit mislykkede forsøg på at fange Jack the Ripper. Det ændrer sig dog hurtigt, da der pludselig dukker et mystisk brev op fra Paris. Sherlock Holmes begynder med det samme at opklare det nye mysterie.

Jeg elsker Sherlock Holmes! Jeg elsker hans arrogante personlighed og er betaget af hans fuldstændigt overlegen måde at opklare mysterier på. Sherlock Holmes er både den fuldendte held, der kan alt men er samtidig heller ikke fejlfri. Netop derfor er Sherlock Holmes en så utroligt spændende karakter.

Bogen indeholdt et rigtigt klassisk Sherlock Holmes mysterie! Der var flere dramatiske scener i fortællingen, hvor tempoet var højt og hvor man næsten blev stakåndet af at følge med i, hvad der skete. Samtidig kunne der også spottes humor i bogen. Der var finurlige observationer og sammenligninger i bogen, der fik en til at trække på smilebåndet.

Man fik også en indsigt i Sherlock Holmes' geniale tankegang og evne til at observere, når han opklarer sine mysterier. Personligt følte jeg dog ikke helt, at der var nok fokus på lige netop dette element hos Sherlock Holmes. Det er dette, der gør ham enestående sammen med hans arrogante personlighed, der gør ham noget så irriterende men alligevel også gør at man holder af ham. Jeg havde nogle gange lidt fornemmelsen af, at Sherlock Holmes i denne fortælling var en anelse for flink. Derfor følte jeg lidt, at Sherlock-magien af og til manglede. Handlingen var som sådan spændende nok men var dette en egentlig Sherlock-fortælling?

Jeg synes ikke at den 100% fanger den magi, der er omkring Sherlock Holmes. Selve handlingen fungerer som sådan ganske fint. Den er spændende og indeholder mange gode effekter

(Sponsoreret indlæg)

(Bogen er anmeldt for HarperCollins Nordic. Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne.)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar