mandag den 26. september 2016

Comic Con Copenhagen: Fortryllende men alligevel skuffende

I weekenden gik turen til Comic Con i København. Jeg havde længe glædet mig til at rejse ind i en comic-verden med en masse udklædninger, merchandise og tegneserier. Nogle dele blev opfyldt mens andre skuffede fælt.
Med det samme man trådte ind, blev man mødt af udklædte mennesker. Til den ene side så man Jokeren fra Batman og til den anden fik man øje på Kaptajn Haddock. Øjnene kunne slet ikke sidde stille i hovedet, fordi der var så mange sjove indtryk. Man måtte flere gange udbryde overraskelses udbrud, når man opdagede endnu en sjov karakter eller et virkelig gennemført kostume. Jeg har selv altid været stor fan af Wolverine og skubbede derfor min generthed fra mig, da jeg opdagede en ret gennemført Wolverine. Jeg måtte bare have et billede sammen med ham!



Lokalet som Comic Con blev holdt i var delt op i en spille konsol-afdeling og en mere merchandise baseret afdeling. Der var konstant lange kører ved alle spille konsollerne, hvor der både var mulighed for at spille de sidste nye Nintendo spil og at være aktiv ved at prøve Just Dance spillet. Jeg er slet ikke i tvivl om, at dette har været et mekka for spilleglade mennesker. Der var rig mulighed for at afprøve de nyeste spille-teknologier.
Der manglede på ingen måde nogen form for merchandise. Der var ufattelig mange boder med mange forskellige ting fra tv-serier, spil og manga-tegneserier. Jeg stod selv længe ved alle Funko-figurerne for at vælge en der skulle med mig hjem. Dog manglede Comic Con en ret væsentlig ting. Tegneserier! Jeg troede, jeg skulle købe mig fattig i tegneserier og at jeg ville få en eller anden form for åbenbaring over, hvilke nye tegneserier, jeg skulle begynde at læse. Der var kun en eneste sølle bod til stede! Jeg er virkelig skuffet. Hvordan kan det hedde Comic Con uden at have tegneserier med? Jeg forstår det virkelig ikke. Selvom jeg er blevet mange nye oplevelser rigere, så bærer min endelige følelse af det hele lidt præg af skuffelse.

Comic Con var ikke helt det, jeg troede det var. Der var mange skønne ting men der mangler noget for at det bliver 100% fantastisk.

13 kommentarer:

  1. Åh, du stråler bare på de billeder, Anne. Og din nederdel er så smuk!

    SvarSlet
  2. Ej, der er da også noget jeg har misforstået så! Ville tro der ville være fyldt med tegneserier sådan et sted, og det var jo dem, som jeg ville være kommet for... mon det er det samme på andre comic cons...?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tja, jeg ved det ikke. Jeg snakkede med en, som har været til Comic Cons i London. Der er det vist også mest spil og udklædning det handler om.

      Slet
  3. Så må du afsted til Copenhagen Comics i februar i stedet for!

    Fine billeder :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det bliver jeg simpelthen nødt til!

      Tak skal du have! :D

      Slet
  4. Skønne billeder! Jeg var så glad, da jeg opdagede, der kom Comic Con til Danmark, men da de havde offentliggjort gæsterne, opgav jeg at tage afsted, da der ikke var nogen af dem, som jeg kendte. Troede da også, at der ville være flere tegneserier, det tror jeg da, der er mange, der vil være skuffede over!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg kendte slet ikke nogle af de "kendte". Jeg har hørt flere der har været skuffede over manglen på tegneserier, så mon ikke det er noget de tager med i overvejelserne, hvis de skal arrangere en ny comic con... Det håber jeg ihvertfald :)

      Slet
  5. Hey. Wolverine her. Tak for de venlige ord og din mening om Comic con.
    Vil du tjekke lidt mere af mit ud (tager som regel billeder), så tjek www.facebook.com/artbylovstrom

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha. Hej Jeppe/Wolverine. Jeg går da ind og kigger med det samme! :D

      Slet
    2. Det vil jeg se frem til. Der er en del cosplay albums.

      Slet
  6. ComicCon lyder skønt - men jeg undrer mig meget over manglen på selve "comic" delen ?? Det lyder helt skørt

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det gjorde jeg også. Det er lidt et sjovt navn når der slet ikke er nogen comics

      Slet