mandag den 12. september 2016

Anmeldelse af "Fra og med dig" af Mhairi Mcfarlane

Stjerner: 4/6
Forlag: 
HarperCollins Nordic
Antal sider: 400
Sprog Dansk

Anna var den tykke pige i skolen og blev mobbet hver eneste dag. Som voksen taber hun de overflødige kilo og bliver en flot og attraktiv kvinde, der elsker sit arbejde som historisk ekspert. Det eneste der mangler, er bare den eneste ene En dag støder hun pludselig på en tidligere klassekammerat. Som ung var hun forelsket i ham, hvilket endte brat, da han var skyld i den største nedgørelse Anna prøvede i skolen.

Anna er virkelig en sød pige og jeg holdt meget af at følge hende og alle hendes forsøg på at date. Kærlighedshistorien er egentlig ret sød og skøn at læse om. Mhairi Mcfarlane skriver på en skøn, letlæselig og afslappende måde, der gør at man lynhurtigt forsvinder ind mellem siderne og bliver en del af historien.

Jeg ville elske denne bog, hvis ikke dens koncept strider så meget imod, hvad jeg tror på. Mobbeofferet bliver endnu engang forelsket i sin plageånd! Jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal synes om det. Alle kan selvfølgelig ændre sig, men denne person er virkelig gået langt over grænsen efter min mening. Disse tanker får mig til at tage en lille smule afstand fra fortællingen for jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad min mening omkring det er.

Jeg skal dog ikke bestemme, hvad andre skal synes om dette dilemma, og jeg kan sige at hvis  man ser bort fra denne del af handlingen, så er bogen en rigtig hyggelig kærligheds-fortælling, der har alle elementer i sig. Så er det op til den enkelte læser, om de kan acceptere handlingens gang.

(Sponsoreret indlæg)

(Bogen er anmeldt for HarperCollins Nordic. Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar