torsdag den 25. august 2016

Anmeldese af "Det er ikke mig, det er dig" af Mhairi Mcfarlane


Stjerner: 4/6
Forlag: 
HarperCollins Nordic
Antal sider: 544
Sprog Dansk

Delia Moss tror hun har styr på sit liv. Hun har hus, hund og kæreste. Det hele falder dog til jorden, da hun finder ud af at hendes kæreste har en affære. Delia flygter til London for at finde ud af, hvad hun nu vil med sit liv.

Jeg havde en anelse svært ved at få et flow i min læsning med denne bog. På bogens forside står der, at det er en humoristisk fortælling. Bogen frembagte da et par enkelte smil men kunne hverken få mig til at skraldgrine eller måske bare få mig til at komme med et enkelt fnis. Jeg ville egentlig helst bare gerne videre i handlingen, for at se om det da ikke blev bedre.

Jeg var bange for, at jeg havde fået fingrene i endnu en bog, der forsøger at være lige så god som Bridget Jones men som mest bare ender med at være endnu en gentagelse af den sidste efterlignende bog. Sådan føltes det virkelig, da jeg læste de første sider, men Delia Moss kom alligevel til at skille sig ud, så bogen blev værd at læse.

Karaktererne i bogen blev mere og mere virkelige og jeg kom både til at holde af Delia og afskye hendes kæreste, der var hende utro. Jeg nåede at hidse mig op fordi Delia absolut ikke tog de valg, jeg ville have hende til og jeg kom med dybe suk, når det hele gik som mit hjerte ønskede.

Bogen startede så trist men sluttede med et  rabalder af lykke. Selvom bogen manglede sin humor, så vandt den nogle point på sin handling og personer. Jeg kunne ikke lægge bogen fra mig til sidst, så denne her bog skal altså have en chance!

(Sponsoreret indlæg)

(Bogen er anmeldt for HarperCollins Nordic. Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar