fredag den 15. juli 2016

Jeg læser mest når jeg har travlt


Det er weekend eller ferien er lige startet. Min første tanke er altid at nu skal der læses! Det sker ligesom bare aldrig.

Sandheden er, at jeg faktisk læser mest, når jeg har travlt. Jeg elsker at læse, når jeg er på farten i bus, bil eller tog. Det er ligesom om, at når jeg har travlt, så husker jeg at sætte mere tid af til at sætte mig ned og læse. Hvis jeg ingen planer har, så får jeg som regel lavet alt muligt andet end at læse. Og det er virkelig ikke fordi de andre ting, jeg får lavet altid lige er de mest praktiske ting.. Jeg undrer mig tit over, hvordan det kan være sådan. Måske har man bare mere brug for at læse bøger og forsvinde ind i andre verdener, når man har en lidt travl og stresset hverdag.

Hvornår læser du mest?

8 kommentarer:

  1. Jeg læser mest, når jeg har en bunke anmeldereksemplar liggende! :) Så er der ligesom en ydre motivation, og en aftale der skal overholdes. Ellers læser jeg mest, når jeg er inde i en god stime. Altså hvis jeg bliver vant til at læse hver aften, så er det nemt at overholde. Hvis jeg så har et par dage, hvor jeg ikke får læst, så har jeg svært ved at komme ind i stimen igen. Jeg har desværre ikke mulighed for at tage offentlig transport på job, ellers ville det helt sikkert også være her, at jeg ville læse meget. Har dog altid en bog med mig, hvor end jeg går - for det meste på mofibo på min iphone - jeg går aldrig nogen steder uden noget jeg kan læse, hvis muligheden opstår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kender jeg faktisk godt! Jeg har så svært ved at komme ind i vanen med at lytte til lydbøger. Så hører jeg mere musik i stedet. Mine tanker har det med at flyve, hvis jeg er i gang med noget og så ender det op i at jeg glemmer at følge med i lydbogen :)

      Slet
  2. Jeg læser nok mest af alt på hverdagsaftener, for det er et af mine yndlingsritualer at gå i seng med en god bog! :) Det er den bedste måde at afslutte dagen på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh det elsker jeg også! Det er et af mine ritualer :)

      Slet
  3. Jeg kan godt følge dig i, at man intet får læst på de der dage hvor man ingen planer, som vitterligt egner sig perfekt til læsedage. Men samtidig synes jeg ikke jeg får læst så meget, når jeg har rigtig travlt. Måske det har noget at gøre, at jeg ikke rigtig har transporttid i hverdagen, som kan udnyttes til læsning?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var ihvertfald utrolig glad for mine små læsepauser, når jeg skulle med tog eller bus :)

      Slet
  4. Åh, det kender jeg godt! Man værdsætter ofte sin fritid bedre når man ikke har så meget af den ;-)

    SvarSlet