lørdag den 18. juni 2016

Anmeldelse af "Rivalerne" af Alyson Nöel


Stjerner: 4/6
Forlag: 
HarperCollins Nordic
Antal sider: 335
Sprog Dansk

3 unge mennesker melder sig til en konkurrence, der handler om at blive den bedste promoter for en natklub. De har hver især deres helt egne grunde til, hvorfor de vil vinde. Penge og berømmelse betyder alt i Hollywood og folk vil gå langt for at opnå dette. Hvem vil mon vinde?

Jeg kunne faktisk ret godt lide den her bog. Der skete noget hele tiden, fordi man følger tre personer, og hvordan de hver især prøver at vinde. Det at de har tre vidt forskellige grunde til at ville vinde gør også, at man ser historien ud fra forskellige vinkler. Jeg ved ikke om jeg holdt med en, da jeg både kunne se negative og positive sider hos dem begge. Det var skønt at se, at personerne ikke bare er sorte og hvide, så det hele ikke bliver alt for forudsigeligt.

Der er dog også lidt ved historien der forvirrer mig og som jeg ikke forstår, skal være med. Jeg føler lidt at det er irrelevant. Hvad der irriterer mig endnu mere er, at man aldrig får en opklaring. Den må man vente med til næste bog. Det har dog på ingen måde skræmt mig væk. Jeg vil rigtig gerne følge serien og se hvad der sker!

Bogen er en rigtig god feriebog. Den er hurtig og nem at læse. Den er spændende men kræver ikke for meget af ens tanker til at forstå den. Da jeg læste den kunne jeg ikke lade være med at tænke tilbage på den gang jeg læste og så serien gossip girl. Åh, det var tider!

(Sponsoreret indlæg)

(Bogen er anmeldt for HarperCollins Nordic. Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne.)

2 kommentarer:

  1. Den glæder jeg mig også til at finde tid til at læse. Noel har vist sig at være dygtig til YA bøger (men hendes fantasy bøger holder jeg mig langt fra :D)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet! Så holder jeg mig også bare til hendes YA ;D

      Slet