mandag den 25. april 2016

Et billede siger mere end tusind ord

Siden jeg var helt ung har jeg elsket at læse tegneserier. I de unge år var det sågar tegneserierne der dominerede hjemme ved mig. Hver torsdag begav jeg mig ned til kiosken for at købe ugens Anders And blad. Da teenage-årene nærmede sig blev Anders And så småt skiftet ud med WITCH-bladene.

Jeg ved ikke, hvornår det skete men tegneserierne blev lidt efter lidt erstattet af skønlitteraturen. Bog efter bog blev læst mens tegneserierne kom i glemmebogen. De er dog aldrig helt blevet glemt og flere tegneserier og graphic novels er begyndt at dukke op i min samling. Mit problem er dog at jeg får en smule dårlig samvittighed, hver gang jeg åbner en af disse. Mit hoved tænker at jeg burde have valgt en af de mange ulæste bøger jeg har til at stå på mine hylder.

Jeg ved ikke om det er på grund af billederne at jeg føler at jeg på en måde snyder. Jeg må dog erkende over for mig selv, at nogle gange så virker det bare så ufatteligt berigende og afslappende at tage en graphic novel frem og sidde og fantasere sig væk i fortællingerne og billederne.

Hvordan har i det med tegneserier og graphic novels?

6 kommentarer:

  1. Jeg elskede også tegneserier, da jeg var yngre - også W.I.T.C.H var en kæmpe favorit her, og jeg abonnerede trofast på bladet hver måned i flere år! :D

    Nu her har jeg det på samme måde som dig. Læser mest skønlitterært, men er begyndt at gå på opdagelse i "Graphic novel"-universet <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fortryder så meget at at jeg smed W.I.T.C.H-bladene ud. Jeg havde jo dem alle! :P

      Slet
  2. Har altid elsket Anders And bladene, min mor læste dem også da hun var barn, og min far læser dem stadig (ja de køber dem hver uge, og jeg elsker det!) :D W.I.T.C.H. bladene læste jeg også til at starte med, men voksede lidt fra dem, men Anders And nyder jeg altså stadig en gang imellem :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan virkelig aldrig blive for gammel til Anders And. Jeg tror jeg genlæste dem jeg havde mindst 5 gange hver, hvis ikke mere.

      Slet
  3. Jeg har altid elsket tegneserier. Det er dog først i løbet af de seneste år, at jeg er begyndt at dyrke graphic novels - før det var jeg kun til de sjove tegneserier. Men det skyldes mest, at jeg endelig har fundet nogle graphic novels, der passer til min smag :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der findes jo så meget, så det er lidt af en udfordring at finde dem man kan lide :)

      Slet