fredag den 5. februar 2016

Anmeldelse af "Mig uden dig" af Kelly Rimmer


Stjerner: 4/6
Forlag: Lindhardt & Ringhof

Antal sider: 349
Sprog Dansk

Callum er en stor arbejdsnarkoman og har egentlig aldrig tænkt sig at slå sig ned og få en fast kæreste og familie. Dette ændrer sig dog, da han møder miljøforkæmperen Lilah. Selvom de begge ved at de er skabt for hinanden, så fjerner Lilah sig mere og mere fra Callum. Det forstår han ikke og han giver ikke så let op for kærligheden.

Man læser både ud fra Lilahs og Callums synsvinkel. Jeg synes personligt at jeg bedst kunne lide at følge Callum og jeg synes også, det var spændende og noget nyt at få lov til at følge mandens tanker i et forhold.

Derudover var det utrolig forfriskende for en gangs skyld at læse om et mere modent og voksent forhold. Det er ikke sådan at teenagere er mere eller mindre seriøse. Der er dog bare alligevel noget lidt anderledes ved et forhold mellem ældre mennesker der har levet livet og allerede har en del erfaringer. Det giver på en måde forholdet sjæl.

Jeg kan dog ikke helt slippe tanken om at jeg har læst den her historie før. Fortællingen minder utroligt meget om "Mig før dig" af Jojo Moyes. Selv titlen minder utroligt meget om Jojo Moyes titel. Jeg har intet i mod at læse bøger med emner og temaer som jeg har læst om før. Det gør man jo nærmest pr. automatik når noget interesserer en. Men her synes jeg alligevel at det lige bliver tæt nok. Jeg ville nok hellere bare have genlæst "Mig før dig" i så fald.

Det er svært at skrive en bog, der har samme tema som en meget populær bog. Derfor bliver man nødt til at gøre fortællingen til sin egen og komme med noget unikt. Det manglede jeg lidt i denne bog.

(Sponsoreret indlæg)

(Bogen er anmeldt for Lindhardt & Ringhof. Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne.)

1 kommentar: