tirsdag den 5. januar 2016

Status for 2015

Et år er gået og et nyt begynder. De sidste måneder af 2015 var præget af en hel del eksamens stress og derfor kom både jul og nytår susende forbi uden at gøre sig særlig meget bemærket. Mens andre tog sig tid til at glæde sig til jul sad jeg og læste op på værdibaseret design. Julestemningen sneg sig dog engang i mellem ind i form af en vanillekrans eller duften af gran.

2015 blev det år, hvor jeg fik læst flest antal bøger nogensinde. Det blev til hele 84 bøger. Det troede jeg aldrig ville kunne lade sig gøre.

12 bøger var så skønne så de fik alle de stjerner de kunne få mens kun en enkelt bog måtte nøjes med en sølle stjerne. Dette skulle jeg gerne få skrevet et andet indlæg om.

Den længste bog blev en tegneserie: "The Walking Dead Compendium 1". I denne tegneserie blev der vendt hele 1088 sider. Jeg ved dog ikke helt, hvor meget jeg synes det tæller når nu det er en tegneserie. Jeg kan ikke helt komme mig over tanken om at jeg synes der er lidt "snyd" med i spillet når jeg læser tegneserier. Kan tegneserier tælles med som en form for skønlitteratur?


Kalenderen siger nu 2016, hvilket betyder at der skal sættes nye udfordringer. Endnu engang har jeg valgt at jeg vil læse 55 bøger. Men hvilke udfordringer skal jeg ellers give mig selv i dette år. Har i nogle gode ideer?

8 kommentarer:

  1. Hvor er det fedt, at du fik læst så mange bøger! :D
    Og selvfølgelig tæller tegneserier - bøger er bøger. :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har da så evigt ret! ;)

      Slet
  2. Jeg er enig med Malene - tegneserier tæller! (og det gør lydbøger i øvrigt også... jeg begyndte dog selv først at registrere mine lydbogslæsninger for 1-2 år siden på Goodreads).

    Hvad med bestemte temaer eller bestemte forfattere?


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg tror lidt jeg har en ide til en bestemt forfatter! :D

      Slet
  3. Sejt med så mange læste bøger! og jeg er helt enig: tegneserier tæller. Jeg tæller f.eks. også børnebøger og billedbøger med ;-)

    Godt nytår, søde Anne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja okay, jeg tæller selvfølgelig også selv børnebøger med :)

      Godt Nytår! :)

      Slet
  4. Det er godt gået! Og fedt at der har været så mange gode bøger imellem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er ret dejligt. Der var kun en enkelt der virkelig skuffede. Jeg var nær aldrig kommet gennem den.

      Slet