torsdag den 21. januar 2016

Anmeldelse af "Hvis bare du var min" af Jenny Han


Stjerner: 5/6
Forlag: Carlsen

Antal sider: 358
Sprog Dansk

Hvis Lara Jean er forelsket i en fyr, så skriver hun et kærlighedsbrev til dem. Brevene skal hjælpe hende med at komme videre. Det har aldrig været meningen at fyrene skal se brevene. Men pludselig er alle hendes breve blevet sendt til hendes gamle flammer.

Min første indskydelse til bogen var, at det bare var endnu en kærlighedshistorie med en halv træls teenager pige. I starten kunne jeg slet ikke relatere til Lara Jean og hun havde tendenser til at irritere mig. Men noget ændrede sig, jo længere ind i historien jeg kom.

Jeg må nok indrømme at jeg kom til at kunne lide den her historie. Den var sød, sjov og så hyggelig. Den havde et lille twist som gjorde den bare lidt mere anderledes end de andre teenage-kærligheds historier. Jeg havde ideer om, hvordan historien ville ende men jeg kunne ikke være sikker før hele bogen var læst. Det elsker jeg virkelig!

Fortællingen er nem og hurtig at læse og giver en rigtig hjertevarm følelse inden i. Men ikke nok med det så kommer bogen også ind på det at miste, det at huske og det at holde sammen. Det er virkelig rørende at se, hvordan forskellige personer reagerer på at miste en vigtig del af familien.

Slutningen gør mig både spændt og irriteret. Slutningen får mig til at sige at jeg håber at der kommer en nummer 2.

(Sponsoreret indlæg)

(Bogen er anmeldt for Lindhardt & Ringhof. Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar