tirsdag den 1. december 2015

Anmeldelse af "Sort is" af Becca Fitzpatrick

Forlag: Tellerup.dk

Antal sider: 539

Britt og hendes veninde Korbie skal holde ferie i Teoton-bjergene, hvor planen er at de skal ud på vandreture. Især Britt har glædet sig meget til denne tur. På vej til bjergene rammer de en voldsom snestorm der gør, at de ikke kan komme videre med bilen. Efter flere timers vandren i den iskolde sne støder de på en hytte med to søde fyre. Alt er bare ikke som det ser ud til. Hvad der skulle blive en skøn veninde tur bliver til deres værste mareridt.

Denne fortælling er en vaske ægte thriller. Når man først kommer i gang, så føles det ikke som om at bogen er over 500 sider lang. Det her er en rigtig pageturner, for man bliver bare nød til at vide, hvad der vil ske. I starten var jeg lidt bange for, at bogen var alt for forudsigelig. Den tanke måtte jeg pænt pakke sammen igen. Når først man tror man har fanget plottet så ændrer det sig eller der sker noget nyt.

Bogen er både en kærlighedsroman, thriller og en dannelsesrejse. Man kan læse den på mange forskellige måder, hvilket tiltaler mig meget. Der er noget for enhver smag samtidig med at bogens cover er noget af det fineste jeg længe har set.

Becca Fitzpatrick skriver på en måde så man virkelig bliver revet med. Jeg måtte til tider finde de varme sokker frem mens jeg læste fordi ordene krøb så meget ind i mig, så kulden der blev beskrevet i bogen, bed i mine kinder og tæer. Man føler virkelig med Britt der er på den lange og uoverskuelige rejse og man kæmper sammen med hende om at overleve.

"Sort is" er alt i alt en virkelig spændende og medrivende bog der både giver kuldegys og hjertevarme!

(Bogen er anmeldt for Tellerup.dk. Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne.)