torsdag den 19. november 2015

Bogforum 2015 #3

I mit sidste indlæg fik jeg beskrevet, hvordan jeg brugte weekenden til Bogforum. Denne gang kommer det til at handle om de bøger jeg fik købt og også dem jeg fik signeret.

Signeringer:
For maaaange år siden efterhånden fik jeg læst 3 af bøgerne i Nattens hus-serien skrevet af Kristin & P.C. Cast. De har dog ligget helt ensomme derhjemme hos mig uden at de andre bøger i serien blev rørt. Ikke fordi de ikke var spændende men fordi det der med lange serier altid har været så uoverskueligt for mig. Men da Kristing og P.C. Cast kom til Bogforum, så skulle jeg da have den første af bøgerne signeret. Forfatterne var så søde og jeg overvejer meget kraftigt at få læst serien til ende!


Jeg har i efterhånden mange år haft et godt øje på Jan Sonnergaards forfatterskab. Derfor købte jeg fluks hans nyeste roman for at have den læst inden hans foredrag på Bogforum og for at jeg selvfølgelig også kunne få den signeret.


Det lykkedes mig også at få min bog om Ulf Pilgaard signeret. Det er ikke nogen hemmelighed at jeg samler på biografier om gamle danske skuespillere og derfor vil denne bog passe perfekt ind i samlingen.


Den sidste bog jeg fik signeret var min Valhalla - den samlede saga 3. Peter Madsen har allerede signeret den første og den anden af mine bøger. Loke er min yndlingskarakter, så han passer perfekt ind i bogen. Jeg tager virkelig hatten af for, at sådanne kunstnere tager sig tid til at gøre signeringerne unikke. Jeg er dem evigt taknemmelig for det.











Bogkøb:
Det blev selvfølgelig også til lidt bogkøb. Jeg mangler de sidste 2 bøger af Chris Carter. Jeg fik købt
den ene af bøgerne til Bogforum og mangler nu kun den sidste. Desuden tippede søde Rikke mig om at Lindhardt og Ringhoff havde en spændende læseprøve som lige skulle med mig hjem.

Sidste år købte jeg den første af Mumi-bøgerne, så i år blev det til den anden af bøgerne. Lad os håbe på, at de er der igen til næste år, for så kan jeg købe den tredje og sidste.

Xenia fik mig overtalt til at købe en serie af Dennis Jürgensen. Ærligt talt så skulle der faktisk ikke så meget overtalelse til. Jeg synes han er en virkelig skøn forfatter, som jeg glæder mig til at læse mere af. Tellerup var desuden så søde at donere bogen Sort is til mig som et anmelder eksemplar. Jeg er i fuld gang med at læse den og det virker som en rigtig gyser!

Der var utroligt mange fristelser til årets Bogforum. Personligt var jeg dog lidt skuffet over så lille et udvalg der var med tegneserier og graphic novels. Jeg havde håbet på at tage hjem med lidt tegneserier. Men det blev ikke til nogle denne gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar