tirsdag den 13. oktober 2015

Anmeldelse af "Isla og jagten på lykke" af Stephanie Perkins


Stjerner: 4/6
Forlag: Lindhardt & Ringhof

Antal sider: 350
Sprog Dansk

Isla har længe været vild med Josh, der går på samme skole som hende i Paris. Josh har endelig også fået øjnene op for Isla og kærligheden blomstrer. Men det er dog ikke altid lige nemt at være ung og forelsket.

Stephanie Perkins formår virkelig at lave hyggelige kærlighedshistorier. Hun får mig hver gang til at drømme mig væk til kærlighedens Paris. Jeg kunne godt lide en fortælling, hvor forelskelsen kom så hurtigt, så det mere var problemerne i et forhold man fik lov at følge. Det gav en fin ny vinkel og gjorde mig nysgerrig på ny.

En anden ting der gør Stephanie Perkins' bøger ekstra fine og specielle er, at man møder hendes hovedroller fra andre bøger igen i de nye bøger i mindre biroller. Jeg nød historien om Isla og Josh men jeg nød lige så meget at høre om, hvordan det gik de tidligere personer. Det at man har mødt Josh og Isla kort i de tidligere bøger gør også at man hurtigere lærer dem at kende og nemmere kan sætte sig ind i deres tanker og følelser. På den måde kunne jeg personligt hurtigere leve mig ind i historien.

Ligesom de tidligere historier så er denne en hyggelig og letlæselig fortælling, der passer perfekt til en hyggestund her i det kolde efterår.

(Sponsoreret indlæg)

(Bogen er anmeldt for Lindhardt & Ringhof. Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne.)

1 kommentar:

  1. Perkins skriver så fint og sødmefyldt! Jeg tror snart at jeg vil genlæse "Anna og det franske kys" inden jeg går videre med at læse de andre to. Det er så dejligt med en lille hyggestund :-)

    SvarSlet