onsdag den 18. marts 2015

Musik der knyttes til bøger

Jeg er rigtig god til at knytte musik til forskellige episoder i mit liv. På den måde kan pludselige følelser opstå lynhurtigt i mig når jeg igen hører disse sange. Sådan nogle sange har jeg også knyttet til enkelte bøger eller episoder i nogle bøger.

Da jeg som ung teenager havde vendt den sidste side i Harry Potter bog 7 sad jeg med så mange blandede følelser og spørgsmål tilbage. Især Severus Snapes sørgelige historie rørte mig meget. Derfor brugte jeg timer på nettet for at stille min sult for Harry Potter verdenen. Her fandt jeg en smuk video på Youtube som fik tårerne til at trille ned ad mine kinder. Det var også i denne video jeg første gang stiftede bekendtskab med din utrolige dygtige sanger Josh Groban. Hver gang jeg nu hører "Remember when it rained" af Josh Groban, kan jeg ikke lade være med at tænke tilbage på Harry Potter bøgerne og især Severus Snape. Jeg bliver lidt trist hver gang.

Har i også nogle specielle sange som i knytter til nogle bøger i har læst?

1 kommentar:

  1. Jeg kan ikke høre "I don't believe you" af P!nk, uden at tænke tilbage på en sørgelig stund hvor Edward fortæller Bella, at han ikke ønsker at være sammen med hende, for derefter at efterlade hende kold og alene i en mørk skov.. :(
    Nu bliver jeg selvfølgelig lige nødt til at høre sangen, mens lysten til at genlæse bogen vokser lidt mere! :)

    SvarSlet