fredag den 27. februar 2015

Musicalen "Ole Lukøje"

Jeg er kulturblogger for Fredericia Teater og har derfor fået billetten gratis, for at jeg kan bedømme, hvad jeg synes om musicalen. Billederne er taget fra Fredericia Teaters hjemmeside.

I aften er der premiere på en rigtig gyser! For ham Ole Lukøje er ikke nær så flink som man lige går og tror.

Den rare familiefar og urmager Albert Strauss ansætter en ny barnepige til sine børn som han elsker overalt på jorden. Pludselig begynder der at ske mærkelige ting. Familien Strauss er omgivet af store og onde kræfter som kun børnene kan redde dem fra.

Musicalen er både virkelig uhyggelig, sjov og sørgelig. Maria Skuladottir er fantastisk morsom og skræmmende som den nye barnepige mens Thomas Jensen er så fantastisk rar som faren og får med få blikke vist sin store kærlighed til sine børn. 

Der er kun rosende ord til skuespillerne på scenen. De giver smil på læben og gåsehud på armene. Det er ikke deres skyld at jeg synes at 1. akt i forestilling var en anelse kedelig og langtrukken. Nogle af scenerne bliver trukket i langdrag og jeg ville ønske at vi bare kunne komme videre.

Når det så bliver uhyggeligt så skal jeg da lige love for at det også bliver det. Jeg sad flere gange med gåsehud på armene når Lars Mølsted spiller den gale videnskabsmand meget overbevisende. Det var spændende at se en lidt alternativ musical og jeg var helt tosset med slutningen.

Jeg giver den 4/6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar