torsdag den 29. januar 2015

Anmeldelse af "Legend" af Marie Lu


Stjerner: 3/6
Forlag: Carlsen
Antal sider: 330
Sprog Dansk

Legend handler om June, der hører til den rige klasse i samfundet og Day der kommer fra slummen. Deres veje mødes da June's bror bliver dræbt og Day bliver hovedmistænkt som morderen. June vil have hævn og lægger en plan for at fange Day.

Der er masser af spænding i fortællingen og jeg sugede action-scenerne til mig med lynets hast. Det er en meget fascinerende verden der er blevet opstillet i bogen. Som 10-årig skal man gennem en prøve der bestemmer, hvor i systemet man bliver placeret. Hvis du er klog har du en god karriere foran dig, hvorimod du må kæmpe for overlevelse, hvis du ikke klarer prøven godt nok. Ikke nok med det så er de fattige områder ramt af forskellige pestvirusser som kan være meget farlige.

Det jeg savner ved bogen er en mere dybdegående beskrivelse af den spændende verden der bliver opstillet. Der kommer kun svage hints engang i mellem. Det samme gælder for Day. Han bestod ikke prøven og der bliver derfor hintet til forskellige ting han har oplevet. Jeg vil vide, hvad det er der skete med ham da han dumpede prøven. Jeg er nysgerrig!

En anden ting der irriterer mig er at næsten alle bøger føler de skal have en håbløs kærligheds affære med for at fange et publikum. Denne bog er ikke en undtagelse. En nærmest urealistisk romance tager form i historien. Jeg synes simpelthen det udvikler sig for hurtigt.

Bogen lægger op til en 2'er så det kan være at man får mere af vide om den spændende opstillede verden. Det håber jeg ihvertfald for jeg vil rigtig gerne læse bog nr. 2.

(Sponsoreret indlæg)

(Bogen er anmeldt for Lindhardt & Ringhof. Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar