mandag den 24. november 2014

Musicalen "Mit livs historie"

Jeg er kulturblogger for Fredericia Teater og har derfor fået billetten gratis, for at jeg kan bedømme, hvad jeg synes om musicalen. Billederne er taget fra Fredericia Teaters hjemmeside.

"Mit livs historie" handler om venskabet mellem Alvin og Thomas. Alvin er på mystisk vis død og Thomas forsøger at skrive en mindetale. På den måde følger man Thomas' minder med Alvin fra starten på et tæt venskab til der, hvor det gik galt

Denne musical er et rigtig godt eksempel på, at musicals ikke kun er show og ballade. Musikken og sangen på en scene kan også være med til at røre dybere følelser og ømme emner, som de fleste på den ene eller anden måde kender til.

Der var meget få elementer til stede på scenen, hvilket jeg holdt meget af. Man kom meget tættere på skuespillerne på den måde. Især Søren Scheibye som Thomas rørte mig. Selv de helt små ændringer i hans ansigt fik mig til at få gåsehud. Jeg kunne både se og føle alle de følelser og tanker der strømmede igennem ham. Søren Scheibye og Lars Mølsteds klang når de sang, var også helt fortryllende. Jeg ville ønske der havde været flere steder i forestillingen, hvor de sang sammen.

Når folk har omtalt "Mit livs historie" har man ofte hørt, at folk får lyst til at ringe til en gammel ven, de har mistet kontakten til. Jeg forstår udmærket den tanke. Jeg tænkte selv, at jeg er så glad for, at jeg for få år tilbage havde fået kontakt til en gammel veninde igen. Når jeg ser hende i morgen vil hun få et stort kram og hun vil sikkert undre sig over, hvorfor jeg opfører mig så underligt.

Jeg giver den 5/6 stjerner

4 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig simpelthen sådan til at se denne musical, jeg har ikke lige fået købt en billet endnu, men jeg må se at tage mig sammen. Jeg har glædet mig til den, siden jeg læste om den første gang.
    Jeg elsker Lars Mølsteds stemme, og Søren Scheibye imponerede virkelig som Skralde i Den Lille Havfrue, så jeg ser frem til, at se de to på scenen sammen! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan godt glæde dig! Det er også en virkelig god og intim effekt at det bliver vist på den lille scene og ja Lars Mølsteds stemme er virkelig fantastisk.
      Jeg ville ønske at man kunne købe sangen "The Schmuel-song" fra musicalen the last five years, hvor han synger den. Hold nu op, hvor sang han den bare perfekt!

      Slet
  2. Jeg har ikke set "Mit livs historie", men har hørt mange rosende ord om musicalen! Jeg når desværre ikke at se den, men jeg glæder mig meget til at "Shubidua the Musical" kommer til september.

    SvarSlet