tirsdag den 18. november 2014

Anmeldelse af "Ørkenguden" af Wilbur Smith


Stjerner: 1/6
Forlag: Lindhardt & Ringhof
Antal sider: 392
Sprog Dansk

Fararoens højre hånd Taitia må tage til Kreta for at gifte faraoens to søstre væk. Der er taktiske planer der skal aftales, hvilket ikke er let, da intet går som det skal.

Selve beskrivelsen af bogen lød virkelig spændende, men jeg blev fælt skuffet, da jeg begyndte at læse bogen. Jeg kan virkelig ikke holde Taita ud, som er fortælleren i bogen. Han er uovervindelig og den bedste i hele verden, hvilket han selv godt ved og nævner utallige gange i løbet af bogen.

Fordi Taita er uovervindelig, så formår bogen aldrig at blive særlig spændende. De farlige episoder bliver aldrig særlig farlige fordi man jo godt ved, at der ikke sker Taita noget. Han er jo så kedelig og ufejlbar, så der ikke kan ske ham noget. På et tidspunkt bliver det ligefrem nævnt, at han er halvgud. For mig gjorde det bare bogen endnu mere usandsynlig.

Personerne i bogen er utroligt flade og kun delt op i gode og onde, selvom der er forsøgt at give dem forskellige facetter. Forsøget synes jeg dog er faldet fuldstændigt til jorden.

Jeg kan altså konkludere, at jeg blev meget skuffet over historien. Nok mest fordi jeg absolut ikke brød mig om hovedpersonen og derfor hele tiden blev irriteret. Øv!

(Sponsoreret indlæg)

(Bogen er anmeldt for Lindhardt & Ringhof. Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne.)

1 kommentar:

  1. Øv! Det værste man kan komme ud for er at blive skuffet over en bog man har glædet sig til at læse. Det er så ærgerligt. Håber du får en bedre oplevelse med det du skal (er) i gang med at læse :)

    SvarSlet