mandag den 4. august 2014

Genbrugsfund

Det kan altså godt betale sig at tage forbi genbrugsbutikker. Jeg har tit fundet de flotteste bøger i genbrugsbutikker, som jeg længe har ønsket mig. På den måde får man sine ønsker opfyldt uden at det koster en hel bondegård. Jeg fandt disse bøger i sidste uge, og skulle kun give 30 kr for det hele. De to bøger der er "De elendige" af Victor Hugo er en gamle bøger, hvor siderne sidder fast til hinanden, så man skal skære dem op. Den er stadig ubrudt, så bogen er på en måde stadig helt ny, da den ikke blevet læst endnu. Jeg synes det er så charmerende!

Finder i også bøger i genbrugsbutikker eller foretrækker i, at købe jeres bøger fra ny?



10 kommentarer:

  1. Jeg finder tit bøger i genbrugsbutikker da jeg ofte er lidt for nærrig til at købe dem fra ny af med mindre de er på tilbud;-) har fundet mange skatte på den måde.

    SvarSlet
  2. Jeg er lidt af en bogsnob og er ikke så meget til bogklubudgaver og paperbacks, hvilket jeg synes der mest er at finde i genbrugsbutikker, men jeg har da gjort et par gode fund nu og da til kræmmer- og loppemarkeder.

    SvarSlet
  3. Jeg elsker loppefunds bøger. Vores lokale bibliotek har også altid en hylde med brugt bog udsalg. Jeg elsker det!

    SvarSlet
  4. Jeg køber sjældent brugte bøger, men jeg overvejer kraftigt at smutte forbi et par af genbrugsbutikkerne her i byen for at se, om der er nogle gode sager :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
  5. Jeg har ofte fundet skatte til min bogreol, hos antikvariater og på loppemarkeder. Elsker virkelig at gå på jagt efter de gode fund :)

    SvarSlet
  6. Jeg finder rigtig mange bøger i genbrugsbutikker og på loppemarkeder. Hvis man er lidt heldig, og kigger godt efter, så kan man virkelig finde noget godt. Jeg er i hvert fald ofte kommet hjem med rigtig pæne udgaver af forskellige bøger, og bøgerne som har været i perfekt stand (og som jeg tvivler på, nogensinde har været læst i). Derudover er det jo virkelig bare skønt, at kunne købe bøger så billigt, som man kan disse steder :)

    Hvor er det virkelig en fin udgave af "De elendige", du har fundet :)

    SvarSlet
  7. Det sker meget sjældent, at jeg køber brugte bøger. Jeg har vist kun gjort det et par gange. Jeg er dog generelt for nærig til at købe bøgerne til fuld pris, så enten låner jeg dem på biblioteket eller så køber jeg ind i vildskab, når jeg er i England :o)

    SvarSlet
  8. Fine fine bøger. Hvor er "De Elendige" bare vildt flotte, og det er så sjovt, når man finder bøger, der ikke er sprættet op endnu, tænk sig så har de bare stået i en reol et sted uden at blive læst... :)

    SvarSlet
  9. Åh, sikke et fund! Glæd dig til 'De elendige', det er en enestående fortælling!

    SvarSlet
  10. Jeg køber generelt ikke brugte bøger, ganske simpelt fordi jeg er en total hystade med dem, og jeg Hader at se på slidte, bukkede bøger på mine reoler. :P
    Jeg har dog én bog jeg har købt brugt. Det er en Annika von Holdt, der var udgået fra forlaget, som jeg virkelig gerne ville have. Jeg købte den gennem Saxo, og var noget nervøs for hvordan den så ud når den kom frem, men man kan slet ikke se at den er brugt. I sådanne tilfælde er det i orden for mig. :P

    SvarSlet