mandag den 28. juli 2014

Sommerferie-læsning

Jeg har i lang tid haft ferie fra studierne. Det har dog gjort, at der er blevet plads til ekstra arbejde, hvilket gør, at der alligevel ikke er alverdens tid til at dykke ned i bøgernes verden. Jeg havde dog helt fri fra arbejde i sidste uge, hvor jeg var med mine forældre i sommerhus. Vi fik oplevet en masse ting og der blev selvfølgelig også plads til at læse en smule. Jeg fik læst to bøger i min ferie-uge. De er begge inden for fantasy-genren, hvilket var skønt, så man kunne forsvinde ind i en anden verden.

Bøgerne er "Smoke and Mirrors" af Neil Gaiman og "Men at arms" af Terry Pratchett. Det var første gang jeg læste noget af Terry Pratchett. Jeg kan meget godt lide hans underholdende måde at skrive på, så jeg tror ikke det er sidste gang jeg læser en af hans bøger. Det er det ihvertfald ikke med Neil Gaiman. Måske skulle jeg læse den bog, de har skrevet sammen.

Jeg fik også købt en enkelt bog mens jeg var af sted på ferie. Der var tilbud på "Oliver Twist" af Charles Dickens. Jeg er ikke i tvivl om, at Charles Dickens er bedst, når man læser hans værker på originalsproget. Jeg har bare førhen fundet ham en anelse for svær, så nu vil jeg først gøre et forsøg med hans bog på dansk.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar