torsdag den 31. juli 2014

Fanfiction

Nogle verdener, hvad enten om det er film, tv-serier eller bøger er bare ikke så nemme at give slip på, selvom man egentlig er nået til vejs ende. Den følelse er man for det meste ikke helt alene med. Derfor ser man tit, at folk bygger videre på fortællingerne. Enten bygger de en fortsættelse på historien eller også bliver der gjort tanker om, hvordan en bog/film/tv-serie kunne have sluttet, hvis en person i fortællingen havde taget et andet valg.

Jeg har flere gange fundet mig selv inde på hjemmesiden https://www.fanfiction.net/ for at se, om jeg da ikke kunne finde en form for trøst. Det er selvfølgelig ikke helt det samme, men nogle gange, så bliver man virkelig overrasket over, hvor talentfulde mennesker der findes. Jeg har som før nævnt altid været glad for tv-serien The Tribe. Manuskriptforfatteren har også udgivet en skønlitterær fortsættelse af tv-serien og der kommer endnu en til december. Der har bare været så langt i mellem dem, så nogle gange har jeg måttet flygte ind i fanfictionens verden, så jeg endnu engang kan få bare en smule af den følelse tilbage, jeg har haft, da jeg så The Tribe.

Jeg har desuden også af og til søgt efter historier med Harry Potter. Jeg har på Goodreads fundet en historie, hvor man følger Harrys søn James Potter. Den har fået mange gode anmeldelser, så det er en historie jeg helt klart vil forsøge mig med.

4 kommentarer:

  1. Fanfiction kan virkelig være godt - og om ikke andet, så hyggeligt, fordi det foregår i universet ^^

    SvarSlet
  2. Ai, jeg kan huske The Tribe kørte i fjernsynet da jeg var lille, ved du hvor man kan gense det henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har selv købt serien. Jeg synes jeg har set at nogle har lagt nogle af sæsonerne på YouTube. Ellers vil jeg tro man kan streame serien på diverse sider :)

      Slet
  3. Jeg må desværre indrømme at jeg aldrig har forstået hypen omkring fanfition. Hvis jeg længes efter universet fra en bog, så genlæser jeg da bogen, som forfatteren har skrevet den og tænkt historien. Det var jo den jeg forelskede mig i, ikke en eller anden tilfældig persons udnyttelse af noget andre har lavet. :S

    Men okay, jeg er så også sær nok til at elske forfattere for at stoppe mens legen er god. Jeg håber fx aldrig at Rowling skriver videre på Potter-universet, Gud forbyde det. Simpelthen fordi det fungerer og var tænkt som de 7 bind, og sådan synes jeg det bør blive ved med at være, i stedet for at man kører ud i noget hvor man ender i en helt anden galakse af hvad det oprindeligt var, kun for at tjene penge. Sådan har jeg det fx med Vampire Diaries, som jeg stoppede med at læse, da jeg de begyndte at få ghostwriter på og alt muligt. :S

    SvarSlet