tirsdag den 10. juni 2014

Status på bogudfordringer 2014

Så er vi nået halvvejs i året og jeg føler derfor, det er på tide at jeg ser på, hvor langt jeg er nået i mine bogudfordringer.

På Goodreads har jeg udfordret mig selv til at læse 50 bøger. Det går over al forventning og jeg har nu læst 31 bøger. Goodreads siger, jeg er 10 bøger foran. Det er rart at vide, men det går jo op og ned alt efter, hvor hurtig jeg er til at læse de forskellige bøger. Historierne skal jo også lige nydes.


Derudover har jeg udfordret mig selv til at genlæse Harry Potter-bøgerne og læse bøger af forfatterne Stephen King, Neil Gaiman og Chris Carter.

- Jeg har fået læst 3 af Harry Potter-bøgerne, så det skrider langsomt fremad med denne lille udfordring.

- Jeg har fået læst "Neverwhere" af Neil Gaiman, som jeg var helt vild med, og som har gjort at jeg absolut bare må læse mere af Neil Gaiman.

- Chris Carter har jeg også stiftet bekendtskab med, hvilket også var en positiv oplevelse. Jeg regner stærkt med at fortsætte læsningen med hans bøger.

- Så mangler jeg kun at få læst noget af Stephen King. Jeg har et par af hans bøger rundt omkring, så det er bare et spørgsmål om at få begyndt.

Jeg føler selv, at jeg er ret godt med i mine udfordringer. Hvis jeg fortsætter på samme måde, så skal jeg nok få klaret den sidste del af udfordringen.

Har i lavet nogle udfordringer til jer selv og hvordan går det med dem?

6 kommentarer:

  1. Min udfordring til mig selv er temmelig overskuelig, da det bare er én bog inden for et særligt emne om måneden. Dog er jeg konstant én måned bagud... Det er ikke så godt. Regner med at lave en lille opdatering her sidst på måneden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder også som en rigtig god ide :)

      Slet
  2. Hold da op, 10 bøger forud, når man har et mål på 50 er godt nok en bedrift, synes jeg.

    Det er ellers nogle rigtig spændende udfordringer du har sat for dig selv. Personligt prøver jeg ikke at lave så mange, da jeg ellers stresser så meget over dem - men kan alligevel ikke lade være, så har som udgangspunkt planer om:
    - at genlæse Harry Potter-serien (har også kun læst 3 indtil videre)
    - Læse alle Sherlock Holmes romanerne og min Charles Dickens romansamling, der indeholder fem romaner.
    Med de sidstnævnte er jeg bagud, men der er jo 6 mdr af året endnu, så jeg kan stadig nå det. Og ellers ved jeg, hvad jeg skal næste år ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg kender godt til, at det kan stresse en smule. Men det lyder også om nogle gode udfordringer, du har lavet :)

      Slet
  3. Åh glæder mig til at høre om dit King-projekt - hvilke har du planer om at læse? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved det ikke rigtigt. Jeg har Cujo stående i reolen, så den skal jeg jo have læst. Han har jo skrevet så meget, så det er svært at finde ud af, hvad man skal læse.

      Slet