tirsdag den 24. juni 2014

Bogfact om mig #2

Jeg er en håbløs samler. Hvis jeg først er blevet glad for noget, så kribler det i fingrene på mig, når jeg ser det foran mig. Sådan har jeg det for eksempel med bogen "Kaninbjerget" af Richard Adams. Da jeg ville læse bogen, var den så godt som umulig at få fat på i en dansk udgave fordi den var udgået fra forlaget. Det lykkedes mig dog at skaffe et eksemplar og jeg blev så glad for den fine fortælling. Senere hen er jeg så stødt på andre eksemplarer af "Kaninbjerget", og når den nu var så svær at få fat på i første omgang, så må jeg da hellere hamstre bøgerne til mig, så jeg har mig en lille samling og ikke går tør ;) Jeg synes desuden også at bøgerne hver især er utroligt fine på hver deres måde.


5 kommentarer:

  1. Åh sikke fine bøger og en fin historie at samle på generelt. Jeg knuselsker 'Kaninbjerget', den er jo fantastisk!

    SvarSlet
  2. Jeg stod netop i samme situation i går og tænkte, hmm, jeg har allerede en version af Alice i Eventyrland, men det er en Wordsworth edition og jeg så den som illustreret børnebog for 20 kroner - så den røg med hjem og allerede nu har jeg i år læst historien som Graphic Novel samt gendigtning af Leonora Christina Skov. Historien er jo fantastisk! Jeg har endnu ikke fået læst Watership Down, men den er på min sommerliste og mit lokale bibliotek har den samt filmen :)

    SvarSlet
  3. Det er svært at støde på nye udgaver af yndlingsbøgerne. Det er sådan jeg er endt op med lidt under 70 Harry Potter bøger xD

    SvarSlet
  4. Jeg har det lidt på samme måde! Det er lidt skørt, men man kan jo altid bruge flere udgaver af den samme bog, de er jo aldrig sådan helt ens :D

    SvarSlet
  5. For mig er det altid et dilemma at købe flere udgaver af den samme historie - især, hvis det kun er bogdesignet, der er anderledes fra den udgave jeg i forvejen har. Tilgengæld har jeg intet imod at købe den samme historie i henholdsvis voksen- og børneudgave eller på mere end et sprog.

    SvarSlet