tirsdag den 17. juni 2014

Anmeldelse af "Den utrolige historie om fakiren der sad fast i et ikea skab" af Romain Puértolas


Stjerner: 5/6
Forlag: Rosinante & Co
Antal sider: 256
Sprog Dansk

Bogen handler om en indisk fakir, der tager til Frankrig for at købe den sidste nye sømmåtte i IKEA. Med sig har han en falsk 100 euro-seddel, der kun er trykt på den ene side. Fakirens rejse tager sig noget af en vending og hans lille rejse bliver pludselig en del udvidet.

Historien er virkelig underholdende og forfatterens vendinger samt undren over nogle ting gav mig flere gange et smil på læben og af og til måtte jeg også udbryde nogle høje grin. Måske er den en smule, plat men det er jeg ligeglad med. Det gør den for mig faktisk bedre.
Jeg havde slet ikke lyst til at slippe bogen igen, så historien var lynhurtigt ovre, da sproget var rent og flydende og nemt at læse (bortset for den mange udenlandske ord).

Efter at have læst denne fortælling må man helt bestemt sige, at livet er en stor rejse med op og nedture, som former en som et menneske. Det er vores lille fakir i historien et ret godt eksempel på.
Udover at være sjov kommer forfatteren også med sit syn på, hvad han mener om landes immigrationpolitik, så bogen er ikke kun fuld af humor. Humoren gør dog, at man ser på emnet med et helt andet syn.

Alt i alt synes jeg det er en vellykket bog, som giver et indtryk af at have et stort sprogligt overskud. Jeg var underholdt mens jeg læste bogen og har også læst små sjove sætninger op for folk omkring mig, så de også kunne grine over bogens små finurligheder.

(Sponsoreret indlæg)

(Bogen er anmeldt for Rosinante & Co. Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne.)

1 kommentar:

  1. Åh, nu har jeg endnu mere lyst til at læse den. Det må virkelig blive en af de næste bøger, jeg læser :)

    SvarSlet