fredag den 30. maj 2014

Købte bøger i maj

Maj har været en skøn måned, hvor jeg har forkælet mig selv med en masse nye bøger. Dem vil jeg selvfølgelig gerne dele med jer, så her kommer der billeder af, hvilke bøger jeg har købt.

Jeg var vild med "World War Z" af Max Brooks, så da jeg så at han også har skrevet zombie-noveller, så måtte den da bare med mig hjem. Bogen er ikke så tyk og jeg glæder mig virkelig til at få den læst.
 Jeg kan simpelthen ikke så for Penguin Books orange design, så jeg faldt med det samme for denne bog. Kan i gætte hvilken bog det er? Det er svært at se, men det er "1984" af George Orwell.
 Rikke er fuldt ud skyld i, at jeg købte denne bog. Hun har selv nævnt den på sin blog, hvorefter jeg tilføjede den på min ønskeliste. Tror i så ikke at den står lige foran mig, da jeg står og beundrer bøger i en boghandel i Århus. Den kunne da ikke bare blive stående, så den røg med mig hjem. Bogen handler om Thomas Cromwell, som var en del af hoffet under Kong Henrik d. 8 af England. Det er en ret spændende periode synes jeg.
 Det her er virkelig en tyk bog. Den kostede kun 80 kr! For de få penge får jeg denne bog, som indeholder bøgerne: "Pride and Predjudice" og "Persuasion" af Jane Austen, "Jane Eyre" af Charlotte Bronte, "Wuthering heights" af Emily Bronte, "Tess of the d'Ubervilles" af Thomas Hardy og "Lady Chatterley's Lover" af D. H. Lawrence. Jeg synes selv det var et røverkøb!
Til sidst fik jeg fingrene i denne bog, som jeg også har set hos nogle af jer andre. Det er en bog, der samler facts fra forskellige dage, der er relateret til bøger. Det kan både handle om karakterer i bøger eller om forfattere. Den er faktisk ret sjov at kigge i.

9 kommentarer:

  1. Spændende bogkøb, Anne! Kan godt li, at de er i så forskellige genrer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg kan aldrig holde mig til kun en genre. Der er alt for meget spændende til at kunne begrænse sig :)

      Slet
  2. Åh så mange fine bøger! Jeg glæder mig sådant til at læse 'Wolf Hall', og også til at høre hvad du vil synes :D

    SvarSlet
  3. Fine bøger! Elsker også Penguins orange bøger :D Og hvor er den der samlede romantiske klassikere bare fin!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er også vild med den. Den har et rigtig fint udseende

      Slet
  4. Lækre køb! Smukke på hver deres måde og en fantastisk spraglet stak. Jeg ser frem til at læse, hvad du synes om "1984" - for mig var det en stor oplevelse og en skræmmende god øjenåbner.
    Happy reading :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Min bogreol er også et stort rod af alle mulige farver. Men det illustrerer egentlig også meget godt mig som person ;)
      Vi læse enkelte kapitler fra "1984" i gymnasiet. Den virker bare så spændende og fascinerende!

      Slet
  5. Zombiebogen! Åh... Må ha'!

    SvarSlet