onsdag den 2. april 2014

The Great Gatsby

For noget tid siden fik jeg endelig taget mig samme til at få læst "the great Gatsby". Da jeg var færdig, sad jeg med blandede følelser for historien, for hvad var det egentlig, jeg havde læst? Var det en kærlighedshistorie? Ja, det var det nok, men der måtte da være mere i fortællingen end det. Jeg vidste, at Rikke havde læst bogen og jeg spurgte hende derfor, om hvad hun mente om den. Hun henviste mig til en 5 minutters lang film med John Green. På 5 minutter får John Green forklaret hele ideen med bogen. Wow den mand er god og wow hvor er bogen fantastisk!

4 kommentarer:

  1. Åh, den bog. Og den video. <3 John Green er så dygtig, og jeg er glad for, du fandt videoen! "The Great Gatsby" har nemlig så mange lag, og den er så spændende at dykke ned i.

    SvarSlet
  2. Der var den! Og så fandt jeg samtidig din blog :-)

    Hun ser nu smuk på forsiden med lidt roser til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en ret fin forside. Og bogen kan helt klart også anbefales :)

      Slet
    2. Jeg har læst den et par gange, og det er virkelig en klassiker - til gengæld måtte jeg stoppe filmen med DiCaprio - jeg kunne slet slet ikke forholde mig til, at den som Les Misérables, Anna Karenina osv. skulle laves til en semi-musical. Men det er åbenbart nødvendigt at banalisere stor kunst for at få det ud til masserne - men virkelig en skam for værkerne.

      Slet