tirsdag den 4. februar 2014

Mit liv med bøger


Jeg har altid haft bøger omkring mig. Jeg husker især, at min mor har læst meget højt for mig som lille. Om aftenen hyggede vi os med at læse Harry Potter sammen inden jeg skulle i seng. Min mor sad ved skrivebordet mens jeg var blevet puttet under dynen og lyttede til historien. Jeg læste mange af mine børnebøger om og om igen og kendte næsten billederne i bøgerne ned til mindste detalje. Jeg havde flere Anders And blade og jeg har nok læst hver og en af dem mere end tre gange hver. Jeg fulgte altid efter bibliotekaren på min folkeskole for at få ham til at finde nogle bøger, jeg skulle læse og det endte med, at jeg fik lov til at læse de bøger, han lige havde bestilt, så jeg kunne give ham et resume af handlingen og fortælle om den var god eller dårlig. Jo ældre jeg er blevet, jo flere bøger er det blevet til og jeg kan mærke år efter år at jeg bliver mere interesseret og læser flere og flere bøger. Jeg kan simpelthen ikke få nok.

Billedet er af min mor og mig der læser en bog på biblioteket da jeg gik i 0. klasse.

1 kommentar:

  1. Smukt indlæg, du fineste. Og verdens sødeste billede!

    SvarSlet