torsdag den 13. februar 2014

Dilemmaet omkring de tykke bøger

Jeg elsker følelsen af at få læst en hel masse bøger. Jo hurtigere det går des bedre, da der hele tiden er så mange bøger jeg bare må og skal læse. Selvfølgelig nyder jeg også de bøger jeg er i gang med og kan blive trist, når en virkelig god bog når til vejs ende. Jeg får læst en masse små tynde bøger og gang på gang ser jeg mig selv lægge de tykke bøger til side fordi de vil tage længere tid at læse. Tænk på alle de fine bøger jeg kunne have læst mens jeg var i gang med den tykke! Når jeg så endelig går i gang med den tykke bog, så fortryder jeg det sjældent for der findes jo så uendeligt mange skønne tykke bøger.
Kender i den følelse?

5 kommentarer:

  1. Jo, jeg kender godt den følelse, Anne. Det er virkelig en balancegang, for, som du selv påpeger, så gemmer der sig virkelig nogle vidunderlige fortællinger i de lange bøger.

    SvarSlet
  2. Jeps. Tykke bøger kan godt gøre mig utålmodig. Jeg har et par stykker stående, som er omkring 1000 sider lange. Tror jeg skal læse mindst én af dem i min sommerferie - så er der virkelig tid til fordybelse :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
  3. Kender fuldstændig den følelse...

    SvarSlet
  4. Jo, jeg kender den. På den ene side elsker jeg tykke bøger og serier fordi man virkelig når at dykke godt ned i det hele - og jeg bryder mig ikke om at slippe karakterene igen. På den anden side er der også noget tilfredsstillende ved at vende den sidste side i en bog der er færdiglæst - og dem får man jo vendt flere af med små bøger :)

    // Janni aka Gulde <>< Gulde.dk

    SvarSlet