tirsdag den 25. februar 2014

Bogen om de 1001 bøger

For en del år siden efterhånden fik jeg "1001 bøger du bør læse før du dør" i julegave. Jeg elsker at sidde og bladre i den engang i mellem for at se, hvilke fine bøger man skal have på huskelisten. Jeg jubler hver gang, jeg opdager, at jeg kan sætte endnu et mærke i bogen fordi jeg har læst den. Det er dog en noget uoverskuelig opgave at skulle få læst alle de bøger. Men jeg lader mig ikke stresse. Jeg tager den med ro og nyder glæden hver gang jeg opdager at endnu en bog kan krydses af.

Kender i bogen og går i op i at få læst de 1001 bøger deri?


6 kommentarer:

  1. Jeg har den (naturligvis) også ;-) Og krydser af med et lille fint flueben, når endnu en bog er læst... Jeg går heller ikke målrettet efter at få læst mig igennem bogen, men det er skønt når det viser sig, at man kan sætte endnu et hak.

    SvarSlet
  2. Åh, jeg har været på jagt efter den i 100 år, men den har simpelthen været udsolgt fra forlaget i gud ved hvor lang tid. Jeg ser virkelig frem til at det laver et nyt optryk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vidste jeg slet ikke. Jeg synes det var sidste år til boghandlernes udsalg at jeg så den sidst?

      Slet
  3. Åh, jeg har også bogen + den i børnebogsudgaven, og selvom jeg elsker at bladre dem igennem, finder jeg dem uendeligt sjældent frem.

    Det er ellers en rigtig fin idé du har med at sætte små flueben ud fra det læste titler! :)

    SvarSlet
  4. Jeg har den og krydser også løbende af! Men lige som dig er det heller ikke noget jeg stresser over - skal nok nå det på et tidspunkt :D

    SvarSlet
  5. Jeg har den også, og jeg elsker at bladre igennem den. Jeg krydser ligesom dig, også af efterhånden som jeg løser bøger fra den, men uden på nogen måde at blive manisk omkring det. Jeg synes bare, den kan være fantastisk inspirerede!

    SvarSlet