torsdag den 27. februar 2014

Anmeldelse af "Krucifiks morderen" af Chris Carter

Stjerner: 6/6
Forlag: Jentas
Antal sider: 352
Sprog Dansk

Et kvindelig bliver fundet og kan ikke identificeres, fordi hun er blevet voldsomt tortureret. Kriminalassistent Hunter bliver med sin nye partner Garcia sat på sagen. Der er ikke mange spor at gå efter men Hunter ved en ting. Den seriemorder han aldrig har fundet er vendt tilbage for at tage hævn.

Bogen starter lige på og hårdt og fra første sekund var jeg fanget. Efterhånden som bogen skrider frem, bliver man præsenteret mere og mere for de to kriminalassistenter og hører om deres private problemer. Dette fungerer meget fint som en sidehistorie til mordopklaringen. 

Efter min smag synes jeg fortællerstilen bliver lidt akavet, når de to kriminalassistenter spiller "the good and the bad cop", da deres trusler virker ret fesne. Dette kan dog også have noget at gøre med, at oversættelsen til dansk ikke har været helt optimal.

Jeg følte mig spændt gennem hele fortællingen og læste med lynets hast for at finde ud af, hvad der ville ske gennem bogen. Jeg måtte bare vide det!
Fortællingen er ret voldsom, hvilket jeg synes gør den ekstra god, da det er medvirkende til et hurtigt tempo i fortællingen. Mit problem med krimier er ofte at de virker en anelse langsomme i fortællingen fordi der er så meget der skal forklares.

Jeg vil klart anbefale denne bog og jeg glæder mig allerede til at komme videre med Chris Carter's bøger.

1 kommentar:

  1. Hvor er jeg virkelig glad for, du kunne lide den! Jeg er virkelig også vild med tempoet i hans bøger - der er i hvert fald intet tidspunkt, hvor jeg har kedet mig. Det er som om, der hele tiden enten sker noget, eller man får noget at vide, som gør at man bliver nødt til at læse videre :)

    SvarSlet