torsdag den 16. januar 2014

Poul Reichhardt - Blot et menneske


Stjerner: 5,5/6
Forlag: Gyldendal
Antal sider: 310
Sprog Dansk

Jeg har læst en biografi om Poul Reichhardt i forvejen. Den var jeg ikke særlig glad for, da den fokuserede mere på hans roller end på Poul som person. Derfor var jeg spændt, da jeg hørte om denne biografi, da Poul Reichhardts børn havde en stor del med denne bog at gøre.

Jeg er så glad for at have læst denne bog. Den har bevist at bag alle heltene, som Poul Reichhardt har spillet og er blevet sammenlignet med, var der blot et helt almindeligt menneske. Han var et menneske på godt og ondt og har blandt andet været ude for grusomme ting og har måttet stå som alenefar samtidig med han skulle holde sin karriere i gang.

Bogen får en til at grine over Poul Reichhardt sjove påfund men man sidder af og til også med tåre i øjnene over både, hvad han må have følt men også hans børn, som endelig har fået en stemme og kan fortælle, hvordan det var at have Poul Reichhardts far.

2 kommentarer:

  1. Måske man skulle læse den. Mangler stadig at læse nogle biografier, men synes det er svært at finde nogle, der lyder gode. Men det gør den her :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Biografier kommer så nemt til at være så deprimerende. Poul Reichhardt har såmænd heller ikke altid haft det nemt men jeg synes det bliver skrevet så fint ud fra hans børns synspunkt. De har jo nok kendt ham aller bedst så man hører om helt nye sider

      Slet