tirsdag den 21. januar 2014

Bogchallenge 2014


I 2014 har jeg udfordret mig selv til at skulle læse 50 bøger. Jeg er allerede godt i gang og satser stærkt på, at jeg når målet (og mere til). Ud over at udfordre mig selv til at læse 50 bøger har jeg også valgt andre udfordringer:

1. Jeg vil genlæse alle Harry Potter-bøgerne
2. Jeg vil forsøge med en Stephen King bog
3. En bog af Neil Gaiman skal læses
4. Selvom krimi ikke er min kop the, så vil jeg forsøge mig med Chris Carter.

Er der nogle, der kan anbefale nogle gode bøger fra disse forfattere? Det er altid rart at vide, hvilke man skal læse og hvilke man skal undgå. :)

2 kommentarer:

  1. Med hensyn til Chris Carter, så vil jeg anbefale dig at læse dem i rækkefølge, så Krucifiksmorderen først. Selvom de som sådan ikke er en serie (med sammenhængende plot) så forandrer Hunter og Garcia sig en del undervejs, og på den måde er det nok fedest at læse dem i træk. Desuden er der rygter fra forfatteren om at bogen der gerne skal udkomme i bog, kommer til at fokusere meget mere på Hunters fortid og hans psyke, så ender du med at nyde dem, vil det nok være fedt at have det kronologisk når du når til den nye i rækken. :)

    Med hensyn til Neil Gaiman, så har jeg kun læst Nobody og Coraline. De engelske har jeg ikke læst, men de to her læste jeg på dansk som teenager. Jeg må indrømme at min favorit var Nobody. Den er enkel, sød, let at læse og bare en hyggelig og lidt anderledes historie. Jeg har Neverwhere liggende på engelsk, men har ikke fået den læst endnu. :)

    SvarSlet
  2. Åh det kommer altså helt an på, i hvilken retning du vil med King!
    Skal det være gys? Overnaturligt? Ikke-overnaturligt? Noveller? Romaner? Sci-fi? Dystopi? Der er åh så mange muligheder :D Men du skal være velkommen til at smutte forbi bloggen og smide en kommentar hvis du gerne vil have lidt hjælp! :)

    SvarSlet