tirsdag den 14. januar 2014

Amazon bragte glæde

I julegave fik jeg et gavekort til Amazon. Det var lige, hvad jeg manglede! En undskyldning for at shoppe på Amazon er altid velkommen og derfor gik jeg straks igang med at vælge bøger. Jeg fik købt en lille fin stak, som jeg længe har kigget efter

Jeg valgte bogen "The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making", fordi jeg nu har hørt SÅ meget godt om den. Selv bogens udseende skriger på, at man bare må læse den.


Jeg blev interesseret i "I capture the castle" fordi Rikke har nævnt den et par gange og været ret postiv over for den. Jeg kan selv vældig godt lide Dodie Smith, så derfor måtte jeg da lige have denne bog med.


"The vintage teaclub" faldt jeg over i den lokale Bog & Ide. Jeg synes, den så rigtig fin ud og blev også fanget af historien om tre kvinder, der deles om et fint testel. Jeg glæder mig virkelig til at læse den!


Flere har sagt at jeg virkelig burde læse noget af Neil Gaiman. Det vil jeg også rigtig gerne men manden har jo alligevel skrevet meget, så hvad skulle man vælge. Jeg har foræret en veninde "American Gods", så den regner jeg med at kunne låne på et tidspunkt. Derfor valgte jeg "Neverwhere", fordi jeg syntes den lød vældig spændende.


Til sidst røg "The valley of amazement" også med i kurven. Jeg elsker at læse historier der foregår i de asiatiske kulturer og derfor har jeg længe kigget langt efter denne bog. Jeg blev lidt irriteret, da jeg havde bestilt den fra amazon og dagen efter opdagede at den kunne købes til næsten samme pris i Arnold Busck. Det viste sig dog, at den bog jeg har fået fra Amazon er meget flottere og i hardback. Hurra!

5 kommentarer:

  1. skønt med en pakke fra amazon! :) Og fin udgave af neverwhere!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg jeg så også lige, du havde fået en god stak derfra :)

      Slet
  2. Sikke nogle fine bøger. Glæder mig til at høre hvad du synes om dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal prøve på at være up to date med anmeldelserne så :D

      Slet
  3. Åh, hvor jeg glæder mig til at høre din mening om 'I Capture the Castle'. Jeg elsker den bog så meget, og den betyder bare noget særligt. Den er yndig formuleret og fyldt med skønne personligheder! Dodie Smith er en mester.

    Og åh, 'Neverwhere' er så fyldt med humor og finurligheder, og 'Fairyland'-serien er genial. Gennemført genial, og det bedste børnelitteratur jeg har læst i uendeligt lang tid. <3

    SvarSlet