mandag den 4. november 2013

Ugens anbefaling


Denne anbefaling bliver en smule anderledes. For efterhånden mange år siden fik jeg "Frøken Jensens Kogebog" af min farmor i julegave. Da hun fortalte folk, hvad hun havde købt til mig, var de alle enige om, at jeg med garanti ville blive skuffet. Men de tog fejl. For det første er designet jo virkelig flot og for det andet er det en bog alle burde have som grundbog, når man skal lære at lave mad. Der står alt, hvad man bør vide i et køkken. Der er opskrifter til diverse retter, bagværk og sågar også opskrifter på, hvordan man sylter. Ja, det er en bog om god gammeldags mad men det synes jeg også er en vigtig ting. Bogen betyder også mere for mig nu, hvor det er min farmor der har givet mig den. Hun er der altid for mig og er altid klar til at give en hånd. Sidste jul hev hun straks sin egen gamle brugte og slidte kogebog frem, som hun altid har haft med sig, for at give mig sin opskrift på vaniljekranse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar