mandag den 28. oktober 2013

Ugens anbefaling


"Radiator-trilogien" af Jan Sonnergaard er en samling af hans noveller fra bøgerne "Radiator", "Sidste søndag i oktober" og "Jeg er stadig bange for Caspar Michael Petersen". Det er en blanding af kortere og længere noveller, der hver især går ind i de forskellige lag af det danske samfund og følger personer fra forskellige klasser. Min første tanke, da jeg læste disse noveller var: "whaaaat, hvad har han gang i". Derefter kørte tankerne rundt en dag eller to og pludselig ramte det! Det er jo genialt! Han formår at beskrive typer af personer, der findes i rundt omkring i bybilledet og observerer ting, som man egentlig godt ved men ikke videre tænker over, før man får det stillet op. Helle Helle og Naja Marie Aidt er ikke mig men Jan Sonnergaard er manden, der kan få mig til at forstå sådanne tekster.

2 kommentarer:

  1. Jeg var faktisk ikke klar over, at det var blevet til en trilogi. Læste Radiator for mange år siden og var - til min egen overraskelse - ret glad for den. Kan være jeg skal kaste mig over de næste bøger :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg blev også overrasket over, at jeg var glad for hans noveller. Normalt er den slags ikke noget for mig :) Vi havde tema uge om ham i 10'ende klasse og der blev jeg nysgerrig :)

      Slet