mandag den 21. oktober 2013

Ugens anbefaling

"Chocolat" af Joanne Harris er en fortryllende historie, der gør dig så lækkersulten, så du lige pludselig finder dig selv på rov i køkkenet for at se om der da ikke gemmer sig bare lidt chokolade et sted. Ordene flyder let af sted og man bliver suget ind i en verden med nougat, marcipan, al slags chokolade og et strejf af magi.
Bogen handler om Vianne og hendes datter, der flytter til en fransk landsby, hvor de åbner en chokoladeforretning. Mange i byen bliver forført af de lækre chokolader, men byens præst mener, at det er hekseri og vil have sat en stopper for Vianne og hendes chokolade.
Du bør helt klart læse den, men man bliver altså sliksulten. Så er du advaret! ;)

Billedet er lånt fra søde Rikke

3 kommentarer:

  1. Hvad er det lige, bogen handler om? Jeg er lidt forvirret :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lige opdateret indlægget, så der er et lille resume af, hvad bogen handler om :) Jeg var vidst ikke helt vågen, da jeg skrev indlægget ;)

      Slet
  2. Mmm, jeg blev chokoladesulten bare af at læse din beskrivelse af bogen :D

    SvarSlet