onsdag den 23. oktober 2013

Litterær panik

Der er sket det forfærdelige, at jeg er blevet færdig med at læse alle de bøger, der er udgivet i "A game of thrones"-serien og hvem ved, hvornår den næste bog bliver udgivet?? Nogle siger til næste år, hvilket jeg håber på, selvom forfatteren ikke ligefrem er kendt for at skynde sig med at skrive sine bøger færdig. Så lige nu tænker jeg worst case-scenarier igennem i mit hoved og tænker, at det da lige kan passe, at han dør inden han får skrevet den sidste bog færdig. Suk. Men jeg prøver at være optimistisk og vil bruge ventetiden på, at læse en masse "Game of thrones-ekstramateriale" ;)


5 kommentarer:

  1. Jeg er heldigvis ikke kommet dertil endnu. Jeg har ikke travlt med at få læst 4'eren og 5'eren, så tager det roligt, så ventetiden på de sidste bøger ikke bliver så lang. Har du læst "Dunk and Egg"-novellerne? Jeg har ikke selv set på dem endnu, men der bliver snakket om dem alle steder hvor folk er fortvivlede over at skulle vente på de næste bøger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej dem har jeg ikke hørt om. Det kunne være at jeg skulle kigge lidt på dem :D

      Slet
  2. Jeg følger ikke selv med i hverken tv- eller bogserien. Synes den er sindsygt kedelig, men respekt for at han gang på gang kan skrive SÅ mange sider og ikke selv falder i søvn over alle sine detaljer! ;)

    Som boghandler er mit hjerte dog mægtig begejstret for ham, for hold op en guldgruppe han har leveret til "min" verden. Og selvom jeg ikke selv synes om dem, så elsker jeg at sælge bøger til folk, og det varmer mit hjerte at der stadig findes læsere der gerne tager en murstensroman med hjem i sofaen, fremfor at det hele skal være så let og digitalt som muligt. <3 Desværre er jeg lidt pessimist og frygter også at han når at dø inden han bliver færdig. Hvis han virkelig holder på at serien skal være så lang, og han vil tage sig så god tid til samtlige bind, så kan jeg simpelthen ikke se hvordan han skulle nå at blive færdig inden hans exit fra denne verden. Og dét ville godt nok være en skam. Håber forlaget kan få lidt fut i ham, så der er en chance for en rigtig afslutning af serien. :)

    SvarSlet
  3. Jeg ved ikke helt om jeg er optimistisk nok til at tro på at det bliver til næste år. Sidst i 2012 lød det at han kun havde 200 sider fuldstændig færdig. Suk. Men han har faktisk løbende udgivet kapitler af den næste bog på hans hjemmeside og han har også blevet færdig med nogle noveller fra universet. Så der skulle gerne være noget ekstra materiale at hygge sig med. ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg er også ret skeptisk :/ Men ja så må man på jagt efter alt ekstra materialet, hvis abstinenserne bliver for kraftige :)

      Slet