lørdag den 21. september 2013

Musicalen "Esaura"

Jeg er kulturblogger for Fredericia Teater og har derfor fået billetten gratis, for at jeg kan bedømme, hvad jeg synes om musicalen. Billeder i indlægget er taget af Søren Malmose.

Som altid er Fredericia teater geniale, når det handler om grafik og musik. Jeg kan ikke sige det nok gange, at jeg elsker at kunne se musikerne, mens de udfører deres magi. Også skuespillerne gør det virkelig godt. Især skuespilleren Anders Gjellerup Koch må nævnes for sit kæmpe talent. Man føler virkelig med ham og nyder det, når han synger.
Der er så mange rosende ord til denne forestilling men alligevel må jeg indrømme, at jeg synes, at forestillingen var dybt kedelig. Selve historien var så forudsigelig og jeg føler at jeg har set den så mange gange, så jeg selv kunne være med i den uden at have læst manuskriptet.
Historien finder sted i Fredericia under krigen mod Slesvig-Holsten i 1849. Dette i sig selv burde jo være vildt spændende, men kun meget lidt i forestillingen viser, at der overhovedet er krig. Gennem hele forestillingen higede jeg efter de små historiske detaljer og at der skulle ske noget helt vildt, som jeg slet ikke havde set komme. Det kom aldrig
Selvom forestillingens titel er Esaura, så forekommer hovedpersonen Esaura mig fuldstændig ligegyldig. Jeg vil meget hellere følge faderens (spillet af Anders Gjellerup Kock) historie og se hele forestillingen fra hans perspektiv. Hvis dette var gjort, ville forestillingen have haft en helt ny drejning og en ny og mere spændende fortælling ville være blevet vist. Jeg må dog tage hatten af for, at Fredericia teater tager chancer.

Fordi jeg er flink, så giver jeg "Esaura": 3/6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar