onsdag den 4. september 2013

Anmeldelse af "The casual vacancy" af J.K Rowling

Stjerner:  4/6
Forlag: Little Brown Book Group
Antal sider: 512
Sprog: Engelsk

Et medlem i sognerådet dør og der opstår derfor en ledig plads. Dette sætter en hel masse i gang i den lille engelske by. Man møder forskellige mennesker og følger dem på godt og ondt. Denne fortælling viser, at der ikke kun findes en side af historien og at folk har forskellige sider af sig selv.

Jeg må indrømme, at jeg synes at historien var lidt længe om at komme i gang. Jeg havde svært ved at holde styr på, hvem der var hvem og at komme helt ind i handlingen. Det lykkedes mig dog at blive fanget af historien og sad med en underlig fornemmelse i kroppen, da bogen var færdig. Personerne i bogen udvikler sig på hver deres måde og nogle man troede man kendte, viser sig at opføre sig på måder, man aldrig havde drømt om. Man kommer virkelig til at tænke på, hvordan folk behandler andre og hvor meget de egentlig fokuserer på sig selv.
Jeg synes man skal give den her bog en chance, da den giver stof til eftertanke.

5 kommentarer:

  1. Det er en helt anden verden, som Rowling har begivet sig over i, men jeg synes, at den er spændende at følge. Der er lidt "Love Actually" over måde hvorp alle personerne er fundet til hinanden på den ene eller anden måde, og det kan jeg nu meget godt lide. Vi må lige snakke nærmere om den til næste læseklub-møde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var faktisk en god sammenligning! :)

      Slet
  2. Jeg kunne ret godt lide den - fint univers og mærkværdige karakterer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er rigtigt. Byen og karaktererne minder mig meget om de typer der er med i tv-serien kriminalkommissær Barnaby

      Slet
  3. Helt enig, jeg havde også svært ved at komme i gang med den, men blev så virkelig fanget af den! :)

    SvarSlet