mandag den 12. august 2013

Ugens Anbefaling

Pigerne fra ShangHai

To kinesiske piger lever i et luksusliv i Shanghai, men ikke alt er helt sådan som det ser ud. Pengene er brugt op og der er krig. Nu må de flygte til USA men dette er ikke nemt.
Lisa See er en mester i at skrive bøger der handler om asiatiske kvinder og dette er ikke en undtagelse. Bogen rører ved emner som krig, flugt, kærlighed, kinesisk tradition, tilpasning og meget meget mere. Jeg var helt bidt af bogen og jeg skal helt klart også have læst fortsættelsen

3 kommentarer:

  1. Hov, jeg vidste ikke, at der er en fortsættelse? *er straks skrevet bag øret*

    Nu glæder jeg mig endnu mere til at læse bogen, der pt. ligger på mit natbord (dog nedenunder de to bøger, jeg lige skal have læst færdige først ;-))

    Mvh. Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er der. den er vidst bare ikke blevet oversat til dansk :/

      Slet
    2. Jeg tjekkede lige, og det ser ud til, at du har ret. Nu sidder jeg og overvejer, om jeg skal vente på oversættelsen (da jeg har hendes andre bøger på dansk), eller om jeg skal ty til den engelske udgave...

      Slet