onsdag den 7. august 2013

Hvad får mig til at købe en bog

Bogens forside


Jeg må gå til bekendelse og sige at bogens forside altså godt kan have en stor betydning for, om jeg køber bogen eller ej. Hvis den ser kedelig ud, så har jeg en ide om, at bogen også er kedelig. Det har også gjort, at jeg nogle gange har måttet give de gamle biblioteksbøger, der blev bundet ind med kedelige bogrygge en ekstra chance, fordi jeg ikke kunne se, om de var noget ved.
Jeg er som sagt rigtig glad for bøger om kinesisk og japansk kultur og derfor er mange af mine bøger blevet købt fordi, der har været noget kinesisk/japansk inspireret tema ude på forsiden.

2 kommentarer:

  1. Jeg har samme bog stående - ikke så meget på grund af forsiden (som er rigtig smuk), men fordi jeg godt kan lide den forfatter. Jeg kan varmt anbefale "Sneblomst og den hemmelige vifte" af hende :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Lisa See er en rigtig god forfatter :) Hun er en nærmest en stensikker vinder hver gange :)
      "Sneblomst og den hemmelige vifte" var en af hendes første bøger jeg læste, hvorefter at jeg blev ret bidt af det univers

      Slet