fredag den 23. august 2013

Anmeldelse af "Den faldne engel" af Daniel Silva

Stjerner:  4/6
Forlag: Cicero
Antal sider: 314
Sprog: Dansk

En kvinde findes død i Peterkirkens kuppel.  Den katolske kirke er bange for, hvad grunden til dette mord er og om det kan sættes i forbindelse med kirken. Derfor sætter de Gabriel på sagen. Det viser sig, at der skal graves langt dybere end først beregnet.

Min første tanke om bogen var, at det må være en krimi. Genren krimi mener jeg, handler om et mord, som derefter skal opklares, hvor det som regel er butleren, der er morderen. Det er ikke ligefrem det, jeg interesserer mig allermest for.
Denne bog er dog noget mere action præget og virker en smule James Bond-agtig, dog uden alle kvinderne. Der er sket et mord, der skal opklares, men det viser sig at være langt værre.

Bogen er nem at komme igennem, da sproget er dejligt flydende og selvom man ikke har læst de andre bøger i serien, så kan man sagtens følge med. Man lærer også noget om historien ved at læse denne bog, uden det virker alt for tungt.

Mit eneste problem med denne bog er, at jeg synes, den er en smule forudsigelig, men ellers er jeg mest af alt positivt overrasket over denne bog.

(Denne bog kan findes her)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar