tirsdag den 20. august 2013

101 Dalmatiner

Jeg har altid haft en stor kærlighed til Disney filmen 101 Dalmatiner. VHS-båndet er så godt som slidt og jeg har efterhånden investeret i en DVD med filmen, så jeg stadig kan se den og få genopfrisket de sjove replikker, som jeg holder så meget af.
For et stykke tid siden syntes jeg også, at det var på tide, at jeg læste bogen med samme titel af Dodie smith og jeg valgte at købe en fin lille udgave via Amazon. Skæbnen ville så også, at jeg finder fortsættelsen af historien i en genbrugsbutik til 5 kr. Jeg synes det er nogle rigtig søde historier med små underholdende overvejelser om og forklaringer på, hvordan vi mennesker samt hunde opfører os i hverdagen og hvorfor vi gør sådan.

3 kommentarer:

  1. Den er nemlig virkelig en fin fortælling, og Dodie Smith er sådan en dygtig skribent. Jeg kan også varmt anbefale 'I Capture the Castle' som er en af hendes andre bøger.

    Disney-versionen er også til evig glæde og lykke. Den er så skøn og nostalgisk.

    SvarSlet
  2. Jeg elsker også filmen, men har aldrig læst bogen, det kunne da godt være, den skulle skrives på listen over bøger, der skal læses! :)

    SvarSlet
  3. Hvor er de yndige! Det er også en film (og bog) som jeg er vokset op med, men særligt filmen fik en stor plads i mit hjerte. Sikke nogle fund!

    SvarSlet